Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe stel je een goed freelance plan van aanpak op. Ik wil namelijk professioneel freelance gaan dj en op kleine schaal en wil graag verder goed beslag

beslagen ten ijs komen. Wie heeft er tips? Ik draai al een tijdje en het gaat leuk en heb er veel plezier in en dat vind ik ook erg belangrijk. Alvast dank voor jullie medewerking.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
827

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je geen externe financiering nodig hebt dan stel ik het volgende voor:

Schrijf op twee A4'tjes het volgende:
Wie ben je?
Wat wil je?
Marktbewerking (hoe ga je jezelf als DJ 'verkopen')
Financieel plan + onderbouwing (geef aan hoeveel inkomsten en uitgaven je hebt).

Laat je plan toetsen bij een kennis die jouw werk al doet en ga er voor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is natuurlijk afhankelijk wat je met dat plan van aanpak precies wilt!

Wanneer het puur voor jezelf is zou ik denken aan een SWOT-analyse (strengths, weaknesses, opportunities en threats, ofwel sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen)

Verder vind ik het andere antwoord slim, wat doet de markt, hoe pas jij in die markt en dan het plaatje van de sterke en zwakke punten van jou ten opzichte van de concurrentie.

Mocht je geld willen van de bank, moet je met iets creatiefs als DJ al heel overtuigend zijn;

- stop je zelf kapitaal erin, en zo ja hoeveel?
- denk aan alles dat de bank zekerheden kan bieden; contracten bij discotheken etc.

Verder kun je denken aan KSF, kritische succes factoren; wat is nu het allerbelangrijkste, als je wilt dat dit een succes wordt?

Het financiele deel is gewoon heel erg lastig als je zelf nog geen zekerheden hebt; dit is altijd schatten. Probeer zoveel mogelijk cijfers te baseren op feiten; bel rond en vraag offertes aan als je niet zeker weet wat iets gaat kosten. Baseer je verder op je ervaringen. Ga er niet zomaar van uit dat je in de komende jaren meer gaat verdienen, en wat gebeurt er als het zelfs minder wordt?

verder kun je nog kijken op de site van de kamer van koophandel:

http://www.kvk.nl/ondernemen/bedrijf-starten/een-ondernemingsplan-maken/?refererAliasStat=ondernemingsplan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding