Waar kan ik het beste geld lenen als een student die een eigen bedijf wil beginnen?

Ik ben momenteel al 3 jaar vennoot bij een taxibedrijf, maar ik wil mijn eigen taxibedrijf beginnen. Ik heb hiervoor € 5000 euro nodig. Bij wie zou ik dit bedrag het beste kunnen lenen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bij je familie
ronron1212
8 jaar geleden
Voor 5.000 euro een eigen taxi bedrijf?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heel veel zaken heb ik al op orde (ik heb al een auto, chauffeurspas etc.) Ik heb alleen even een boost nodig, vandaar die 5.000 euro
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je ook de taxivergunning al? Daarvan liggen de kosten hoog.
Lees dit eens door, mogelijk heb je zaken over het hoofd gezien?
https://www.ikgastarten.nl/ondernemingsplan/ondernemingsplan-maken/start-een-taxibedrijf-11-stappen?utm_source=Ikgastarten&utm_medium=Nieuwsbrief&utm_campaign=weeknr2015-14
Maak een ondernemersplan en ga naar de bank voor een lening, bij familie, vrienden of kennissen lenen is meestal geen goed idee.
Doe ook eens onderzoek in de omgeving waar je wil gaan rijden, is er wel vraag naar (nog) een taxibedrijf?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor de link, kan ik zeker gebruiken! Mijn kosten bestaan uit/de dingen die ik nog moet doen zijn: -Taxivergunning > 1500
-Mijn huidige vennootschap opzeggen > 1000
-Taxi meter + installatie + blauwe kenteken + RDW keuring > 1700
-Verklaring omtrent gedrag / verklaring gezamelijk ververoer > ongeveer 100 Ongeveer totaal: 4300 euro. Ik zal inderdaad een ondernemingsplan moeten schrijven, dat ga ik dan zeker doen. Ik rijd al 3 jaar in de omgeving waar ik wil gaan rijden en het is daar nog vrij rustig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kun je dat geld niet lenen bij het DUO?
http://blog.geld.nl/geld-lenen/geld-lenen-met-studiefinanciering

Het beste antwoord

Je kan proberen om een krediet te krijgen bij de bank.
Daarnaast zijn er veel partijen in de markt om een persoonlijk krediet te verlenen.

Persoonlijk zou ik proberen voor dit bedrag bij familie of vrienden aan te kloppen. Stel hier voor wel een leningsovereenkomst voor op, waar in je alle afspraken qua aflossing, borgstelling, rente ect in vastlegt. Meestal is dit bij vrienden of familie beter voor elkaar te krijgen en goedkoper.

Succes.
DMQ administratie & advies
Gespecialiseerd in startersbegeleiding
www.dmq-aa.nl