Hoe maak je een gekopieerde tekst eigen?

Hallo iedereen, ik moet een PO maken voor economie.
Ik heb nu de deelvraag:
Wat heeft de Chinese geschiedenis te maken met de Chinese economie?
Voor een deelvraag moet je minimaal 2 blaadjes vol hebben. Ik heb nu van wikipedia 4 pagina's gekopieerd, en die tekst wil ik graag eigen maken. Het punt is, ik kan wel zinnen weghalen en woorden veranderen maar het is dan echt super veel werk. Heel de tekst zelf schrijven in geen optie voor mij. En ik wil ook geen gekopieerd werk inleveren.

Dus, hoe maak ik een een gekopieerde tekst snel eigen?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Heb het zelf nooit geprobeerd maar: Zoek de engelde Wiki pagina en gooi hem door zo'n vertaalsite! Dan krijg je wel kromme zinnen maar die kan je verbeteren, uiteindelijk is het misschien net zo snel om even een uitreksel te maken!

Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Goed dat je geen copycat bent voor je werk.

Hoe je je tekst eigen kan maken is door het goed te lezen en hiervan een uittreksel te maken van 2 pagina's. Schrijf het vervolgens in je eigen stijl. En dan lijkt het misschien op de originele, maar aan feiten kun je ook niet veel veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt je eigen tekst als je laat blijken in het door jou geschrevene, dat je de tektst uit Wikipedia hebt gelezen EN begrepen. Als je je de tekst hebt eigengemaakt.
Daartoe lees je eerst GOED en vervolgens formuleer je er in je eigen woorden een mening over.

Bv. In de totale Chinese geschiedenis is er sprake van een onderworpenheid van de Chinezen aan een machtige overheid. De Chinezen zijn hierdoor gehoorzaam en vlijtig geworden. Er heerst een hoog arbeidsethos. (Op den duur zal dat wel weer afnemen, maar nu is dat nog zo).
Het arbeidspotentieel is groot en goedkoop. Daardoor kan er goedkoop worden geproduceerd en zijn de producten op de wereldmarkt sterk concurrerend in prijs. Ook de kenniseconomie is daar krachtig tengevolge van dezelfde oorzaak.