Een mooie presentatie over Foie gras. Erg actueel en het is enorm nodig de menigte eens goed uit te leggen hoe triest deze praktijken zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een domme vraag, maar het gerecht komt oorspronkelijk uit Frankrijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moest ik ook gelijk aan denken +

Andere antwoorden (16)

Franse revolutie
Franse keuken
Franse mode

Toegevoegd na 7 minuten:
Franse koloniën
Belangrijke franse wetenschappers (broca, binet bv) of kunstenaars
Of de aardrijkskunde van Frankrijk of de invloed van frankrijk op de wereld.
Of toerisme, of het ontstaan van hun vlag, of volkslied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Franse steden (bijv. Parijs)

Toegevoegd na 1 minuut:
Franse films
Franse taal
Franse achternamen
Franse automerken

Toegevoegd na 2 minuten:
Franse muziek
Franse departementen
School in Frankrijk
Sport in Frankrijk

Toegevoegd na 5 minuten:
Franse dichters
Franse economie
Franse gewoontes
Franse hogesnelheidstrein

Toegevoegd na 8 minuten:
Franse kranten
Franse kolonies
Franse parlement
Franse tolsysteem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom die min in hemelsnaam? Bedenk dan zelf wat +
Mijn dochter heeft ooit een presentatie gehouden over "De bestorming van de Bastille" omdat ze op 14 juli jarig is. Over dat onderwerp was heel veel te vertellen en nog altijd is die 14e de nationale franse feestdag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Champagne, het is er tenslotte de tijd voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas, wijn, stokbrood, de eifeltoren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Frankrijk is aan het begin van 2004 een wet in werking getreden, die het dragen van opvallende religieuze symbolen verbiedt aan leerlingen in het openbaar onderwijs.

Daar kan je vast een goede presentatie over geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Frankrijk het noodzakelijk kwaad.
Frankrijk een bestemming of het haalbare ?
Het hoe en waarom nederlanders frankrijk als vakantiebestemming kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rellen over de onvrede in de franse voorsteden.
Als je.....rellen in voorsteden frankrijk.... googelt krijg je veel info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom in Noord-Frankrijk de mensen al om 20:00 naar bed gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
D Day, de bestorming van de franse kust. De starenden zijn nog steeds erg indrukwekkend
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onderwerpen:
-Vrede van Versailles
-Eiffeltoren
-Regeringsvorm
-Parijs
-Klimaat
-Geografische ligging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlanders die in Frankrijk een (tweede) huis kopen en uiteindelijk naar Frankrijk verhuizen. Wat de motivaties hiervoor zijn en de gevolgen voor de franse en nederlandse economie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een presentatie kunnen houden over de stelling:
Frankrijk is een mooi land, alleen jammer dat er zoveel Fransen wonen.
Of de stelling: Frankrijk is een mooi land, maar omdat er zoveel Fransen wonen kun je het beter afsteken en weg laten drijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De verscheidenheid aan Franse wijnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Romeinse resten in Frankrijk.
Wanneer je later door Frankrijk trekt zal je er nog plezier aan beleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het hebben over de Drie Musketiers en dan speciaal over de bekendste onder hen, Charles de Batz de Castelmore, ook wel bekend als d'Artagnan. Helaas stierf hij toen hij met z'n mannen Maastricht wilde bevrijden van de Hollandse bezetting van de stad. De Maastrichtenaren en met hen vele Limburgers hadden het graag anders gezien. In de stad zijn nog vele standbeelden van zijn beeltenis te bewonderen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Natuurlijk kun je het ook hebben over de stelling dat Hollanders wel in Frankrijk willen wonen, maar het vertikken om zich aan te passen, 'ons-kent-ons' toepassen door voortudurend samen te klitten, luidruchtig zijn en slecht gekleed.