Kan mijn werk weigeren mijn rooster aan te passen terwijl het niet mogelijk is op bepaalde tijden naar werk te komen i.v.m. verhuizing?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je dat je op een dag letterlijk aan het verhuizen bent en dat je daarom dan niet kunt werken? Want je hebt recht op een paar vrije dagen tijdens je verhuizing.
En dan kan je baas je dus niet laten opdraven.
Of kun je door je verhuizing structureel niet meer werken op bepaalde tijdstippen en/of dagen? Omdat je bijvoorbeeld niet meer op tijd kunt komen vanwege de afstand of openbaar vervoer?

Antwoorden (2)

Op basis van jouw informatie: ja. Het was immers je eigen keuze om te verhuizen en je hebt het probleem niet vantevoren met je werkgever besproken. Dan kun je ze niet voor een voldongen feit stellen. Roosters zijn ingewikkeld te maken. Wellicht dat het helpt als je het nog eens vriendelijk vraagt (ipv hen voor een voldongen feit stellen? Wees hierbij flexibel, zij verlenen je een gunst, het is geen recht). Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je geen dienst ruilen met een collega, dan kun je dat voorleggen aan je werkgever, als je het probleem zelf oplost is er vaak wel een mogelijkheid, vrije dagen moet je ruim van te voren aanvragen, dus jouw werkgever mag weigeren een al gemaakt rooster aan te passen.