Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn mijn mogelijkheden om met een VMBO-diploma een studie Nederlands of Literatuurgeschiedenis te volgen?

Ik wil later schrijver/recensent worden maar vindt weinig mogelijkheden om met mijn VMBO-diploma een studie Nederlands of Literatuurgeschiedenis te volgen. Dat is allemaal HBO, of je moet het via LOI of NTI doen, maar dan zit ik weer zonder studiefinanciering.
Alvast dank voor uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Dennis van den Berg

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
697
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom studeer je niet door??
als je bijv. je vmbo diploma hebt naar het havo te gaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
studeren doe je aan de universiteit. Aan alle andere instellingen ben je aan het leren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het lukt, niet stoppen nu na je VMBO. Dat is een basisdiploma. Nu eerst verder.
Je hebt immers een doel voor ogen en je bent er al achter dat je dat met alleen je VMBO niet gaat bereiken. Dus zul je eerst verder moeten met leren. Allereerst Havo. En dan liggen er meer mogelijkheden voor je binnen je bereik.

Ik vinD goed en foutloos Nederlands belangrijk, zeker voor het vak dat jij wilt gaan doen. Leuk, je hoort het niet zo vaak dat jongeren dit vak willen gaan doen. Dan heb je dus wel iets met taal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik weet niet of je er de cijfers naar hebt, maar wat je zou kunnen doen is 2 jaar havo of 2 jaar havo in 1 jaar proberen te halen en zo doorstromen naar het hbo. Dat is in ieder geval de snelste weg dan via het mbo! Want mbo als tussenschakel is vaak weer 3 tot 4 jaar om door te stromen!

Toegevoegd na 1 minuut:
hoewel je op het mbo vanaf je 18e wel ov krijgt en studiefinanciering ontvangt. En als je daarna door stroomt naar het hbo, krijg je ook gewoon weer 4 jaar studiefinanciering en ov.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen. Daar is meer vooropleiding voor nodig dan VMBO.
Tenminste HAVO. Overleg met de decaan van een instelling voorHAVO.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding