te veel uren op school. mag dat?

ik zit nu in het 3e jaar VMBO-T,
en schijn op school te veel uren te hebben

het maximaal aantal uren dat wij mogen hebben is 32,
en ons rooster is 35 uur.
(zonder studieles, huiswerkuur en alle niet verplichte lessen)
een docent zei hierop dat dat was omdat we ook wel eens uitval hebben. op zich is dit ook wel waar, maar meestal een invaller, en geen 3uur per week

mogen wij op deze manier over het maximaal aantal uren zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Hoeveel lesuren heeft mijn kind in het voortgezet onderwijs (vo)?
Uw kind heeft recht op een minimum aantal lesuren. Deze zogenoemde onderwijstijd is wettelijk vastgelegd. Scholen in het voortgezet onderwijs moeten in de onderbouw en bovenbouw 1000 uren lestijd per schooljaar organiseren. In het examenjaar is het verplichte minimum 700 lesuren. Bij de onderwijstijd is inbegrepen de maatschappelijke stage van maximaal 72 uur en maatwerkactiviteiten van maximaal 40 uur.

in de link wordt een en ander duidelijk uitgelegd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zijn altijd een maximale aantal uren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er wettelijk is ingesteld dat je maximaal 32 uren les mag hebben, mag dat niet. Helaas voor jou is dat niet zo. Hoe kom je erbij dat jullie maximaal 32 uur per week les mogen hebben?