Hoe overtuig ik mijn leraren + de directie?

Ik sta 2x een 5 en een 4 op mn eindlijst. Nu ben ik enorm vooruit gegaan en heb ik de nodige compensatiepunten. Maar heb een 5 teveel! Ik weet dat leraren democratisch gaan stemmen of ik over mag gaan...
De lage cijfers in het begin kwamen door de stress die veroorzaakt werden door sterftegevallen en ziekte van familie. Hoe overtuig ik de leraren ervan dat ik echt beter kan dan dit? Er zit namelijk een enorm stijgende lijn in mn cijferlijst.

Toegevoegd na 4 uur:
Voor de duidelijkheid: Het gaat hier om volwassen onderwijs. Niet een middelbare school voor pubers.:)

Alsnog bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

vraag of je iets extra's kunt doen om die 5 omhoog te krijgen.
PS: ik weet niet of dat kan maar je kunt het altijd proberen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je beoordeling gaat over wat je in het verleden hebt gepresteerd en niet over wat je beloofd nog te gaan presteren. De enige manier om over te gaan is als je docenten je de kans geven bepaalde proefwerken of tentames over te maken, en je daarmee een behoorlijk resultaat haalt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij met 2 vijven en een vier een 'bespreekgeval' bent, kun je alleen maar hopen dat je de afgelopen tijd inderdaad genoeg positief gedrag en motivatie hebt laten zien om de leraren in jouw voordeel te doen stemmen.

Zijn ze op de hoogte van jouw problemen in het begin van het jaar? Zo nee: vraag dan aan je ouder(s) om dat uit te leggen. Laat je ouder(s) je klassenleraar opbellen om uitleg te geven. De klassenleraar heeft de zwaarste stem tijdens de overgangsvergadering.

Doe het beter niet zelf want aan het eind van het schooljaar hebben ineens een heleboel leerlingen een kanariepiet die ziek is geweest of een buurman die de radio te hard aan had staan om te kunnen leren.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb in deze sfeer veel meegemaakt, maar als je een studente van mij was geweest, dan had je mij niet overtuigd. Doe maar rustig een jaartje over.

Toegevoegd na 17 uur:
NB Overgangsnormen horen niet bespreekbaar te zijn,