Krijgt een bedrijf een vergoeding voor het in dienst nemen van een stagair?

Ik loop stage bij een bedrijf voor en periode van 2 jaar voor 20 uur in de week. Het bedrijf is aangesloten bij de ECABO. Krijgt het bedrijf een vergoeding voor mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee dat krijgen ze niet. Sterker nog, het kost ze zelfs geld, want een stagiair moet begeleidt worden en dat kost tijd. Verder moeten ze een plek hebben en verzekerd worden.

Daar tegenover staat natuurlijk dat een stagiair iets bijdraagt aan het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, ze krijgen geen vergoeding.

Ze hebben wel fiscale voordelen:
http://www.ecabo.nl/bedrijven/erkend_leerbedrijf/fiscaal