Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er ideeen voor lessen/activiteiten met kleuters die onder Wereldorientatie vallen binnen het thema Kerst?

Ik moet morgen een lesje wereldorientatie geven aan de kleuters, binnen het thema Kerst.
Vorige week heb ik de beelden uit de kerstal geintroduceerd aan de kleuters en hierbij een prentenboek aangeboden. Wie (toevallig juffies of meesters) hebben nog goeie ideeen voor me? :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet of je er nu nog wat aan hebt, maar toch: Leuk om aan de kleuters te vertellen dat Kerst meer is dan alleen een verhaal, wat we allemaal kennen.
Wij westerse mensen zijn gewend aan een 'luxe kerst', maar er zijn ook landen die met veel minder moeten doen.

Voor een wereldorientatie thema/kerst kan ik je aan bevelen om de kleuters blij te maken met (wat je al hebt aangeboden) en daarbij misschien, erg educatief, wat kerst is voor heel de wereld, dus niet alleen in Nederland.

Dan kan je bijvoorbeeld, wat foto/filmmateriaal laten zien uit andere landen.

Fijne Kerst met je kleuters!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

misschien verschillende voorwerpen laten zien die te maken hebben met verschillende landen? zo heeft elk land zijn eigen traditie met kerst. probeer het zo simpel mogelijk te maken en laat ze er iets leuks mee knutselen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een half uur is niet veel. Maar wel graag gedaan :) Hoop dat het morgen lukt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding