Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je overstapt naar een andere school/opleiding moet je dan je AL het school geld terug betalen (van een heel jaar)?

Mijn vriendin wou graag over stappen naar een andere school om een andere opleiding te gaan doen...
Ze is nu van september aan het lessen op de school waar ze nu zit. Moet ze als ze stopt dan al het geld terug betalen voor dat hele jaar? (ze is haar school nu op afbetaling aan het betalen, 278 euro per maand)
Of moet ze gewoon betalen van de maanden dat ze les heeft gehad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
750

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ze stopt voor februari dus ze hoeft geen geld voor de rest van het jaar. Ik ben zelf ook een keer voortijdig gestopt en had al voor heel het jaar betaald en kreeg geen cent terug, echt een beetje oneerlijk maar goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als dit de eerste keer is dat ze een opleiding doet, dan kan haar studiefinanciering als ze voor februari stop omgezet worden in een gift. Het collegegeld dat je betaal hebt dat krijg je niet terug, maar het collegeld van de rest van het jaar heb ik terug gekregen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding