Wat vind jij een absolute must om aan iedereen te leren?

Zijn er dingen waarvan je vindt dat iedereen het al op de basisschool of het voortgezet onderwijs zou moeten leren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Twijfelen, niets klakkeloos voor waarheid aannemen - en dan bedoel ik dat je zou moeten nadenken over hetgeen je wordt aangeboden en dan je eigen mening moet vormen. Ik vind dat teveel mensen achter ideeen van anderen aanlopen, zonder er echt over na te denken. Hierdoor heb ik wel kritische kinderen... ;)

Zichzelf te zijn... Dat is wel zo´n aparte kunst om jezelf te blijven...

Dat "heilige geschriften" in de categorie "sprookjes" geplaatst kan worden.

Niet kieskeurig te zijn. Het is zo vervelend als mensen door de opvoeding niet gewend zijn om bepaalde dingen niet te eten of niet vaak, waardoor ze het vies vinden (ik denk dat dat door opvoeding komt, want vroeger werd mij van alles voorgeschoteld, waardoor ik veel dingen lekker vind) en ook om te zorgen dat mensen meer tegen pijntjes kunnen en niet bij de kleinste dingen gaan zeuren. Maar nu zit ik ook te zeuren.. over die mensen!

Een degelijke pot koken.

Sociale vaardigheden en creatieve vakken.

Hoe het verschil te zien tussen een betrouwbare en een onbetrouwbare bron bij het doen van onderzoek.

De basis van dingen moet je kinderen veel en veel beter aanleren, het is vreselijk dat een slim kind verpest wordt doordat degene geen goede basis heeft gehad (en dat komt heel vaak voor!) Verder ook meer dramalessen, dus meer leren om emoties te uiten. Als iedereen zichzelf is, heb je een mooiere sfeer.

Assertiviteit. Er zijn nog steeds teveel mensen die geen nee durven te zeggen. Of voor zichzelf durven op te komen.

Holocaustonderwijs.

heel basaal; lezen, schrijven & sociale omgang.

eten met mes en vork. Sommige kinderen eten met de ellebogen op tafel en schuiven het eten zo naar binnen. Waarschijnlijk worden de kinderen ook minder vet als ze met mes en vork eten.

Respectvol gedrag, sociale vaardigheden, spreken in het openbaar en Engels.

Dat alle religies in essentie alleen maar over 1 en het zelfde regeltje gaan: "Respect en Liefde".

Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet.

Respect voor de ander.

Zelfvertrouwen én zelfstandig werken. In groepjes zou minder in overmaat moeten zijn, omdat leerlingen zich afhankelijk stellen van anderen die vaak minder doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100