Wat moet ik doen als ik niet kan opschieten met een docent?

Ze geeft Latijn en Grieks, ik zit in de tweede, ik heb het gevoel dat zij de pik op me heeft en ze zeikt om de kleinste dingen!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal is ie nog geanimeerd, dan zit hij te headbangen XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat is precies ook bij wiskunde!!! -_-

Het beste antwoord

gewoon met je ouders praten hierover en desnoods eventjes na de les eventjes emt haar praten, ook zou het misschien helpen als je gewoon bij de les blijft en je huiswerk maakt , zoals in je vorige vraag.

Toegevoegd na 7 minuten:
iedereen kent wel zon leeraar die de pik op je heeft, ik zelf ook, dan moet je alsnog naar die les, geef net dat extra meer inzet bij die les zodat die persoon denkt van hé, hij is zo slecht nog niet , plus hij heeft zijn huiswerk af ! , dan vanzelf gaat het beter, maar als het echt in het aard zit van haar, dan moet je doen wat ik eerder heb verteld, gewoon naar je ouders toe gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd met de docent praten vooral. En haar uitleggen wat nu wordt uitgelegd op gv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, maar wel zonder ouders zeg, kom, middelbare school moet je zelfstandig genoeg zijn om eerst zelf te praten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar dit is zeer belangrijk en als je minderjarig bent zijn je ouders alsnog de baas over je , en dit zijn vaak van die dingen die je zo snel mogelijk uit de weg wilt ruimen
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ja dat probeerde ik en ik deed mijn huiswerk maar hij loog erover tegen mijn mentor over dat dat niet zo was

Andere antwoorden (7)

je zult het toch met haar moeten doen
ze is nu eenmaal je docent en probeert jou iets te leren
dus pas je even aan.Later ben je haar misschien wel dankbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankbaar om een rare taal die geen ene koe meer spreekt? nee dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien komt het later toch nog eens van pas maar ja het jou keus jij kunt je lekker aan haar ergeren en zij geeft daar echt niets om hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is wel waar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar probeer gewoon normaal met haar om te gaan
je bent toch geen klein kind joh en de feestdagen zijn in aantocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een probleem hebt met die talen moet je een lagere opleiding gaan doen.
Aan leraren kun je nou eenmaal niks doen, houd het gewoon nog even vol tot dat je van haar af bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fijn, nog 5 jaar (!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet toch iets.
Antwoord van een docent..Als een docent echt ' de pik' op een leerling / student heeft, kun je dat deels ook als een compliment beschouwen.
Ik herinner me alle studenten nog, op wie ik ' de pik' had. De lastpakken die me (soms) te wijs af waren, die zonder braaf op te letten toch negens voor hun toetsen haalden, die me lastig vielen met (terechte maar tijdrovende) vragen, die feilloos doorhadden als ik iets uit de lesstof niet goed beheerste, als ik moe was, me er met een Jantje jeweetwel van af wilde maken .. enzovoort.
Vooral toen ik nog maar net voor de klas stond, had ik hiermee te maken. Ik was onzeker voelde aan, wie dat door had. Dat waren (in 1e instantie) niet mijn favoriete studenten, maar ik nam ze intussen wel veel meer serieus dan de brave en meelopende klantjes.
Wat je het beste kunt doen:
1) aangeven dat je dit gevoel hebt (met voorbeelden!)
2) naar je eigen allergie zoeken. (wat vind ik zeiken en wat maakt dat ik me stoor aan dit gedrag?) Zodra dit beseft is er kans dat het verdwijnt.
3)rustig je taken doen. Proberen je niet te irriteren. Want geloof me: in een strijd delf je het onderspit. De docent heeft het gelijk al snel aan zijn/haar kant (bij formeel aangekaarte geschillen) en bepaalt veel voor je. Zij/hij verkeert in een machtspositie. Ook als het (moge het je bespaard blijven) een prutser is.
Ik wens je veel succes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het geheel met republikeintje eens.
En voeg er aan toe:
Het is heel leerzaam om te leren omgaan met deze situatie.
Je moet je prestaties er niet door laten beinvloeden.
Tenslotte ben jij degene aan wiens toekomst moet worden gewerkt.
Maar energie stoppen in een vermoeden van ""de pik op hebben"" is verspilde energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een herkenbaar probleem, mijn dochter van 15 heeft hetzelfde, maar dan met haar Nederlands lerares. probeer eerst met de betreffende docent te praten en doe dit niet op een verwijtende toon, maar praat in de ik- vorm (ik merk dat....., ik heb het idee dat.... ik begrijp dat.....) Daardoor heeft de docent het gevoel niet "aangevallen"te worden.
Mocht het niet lukken, neem dan contact op met je mentor en probeer evt. samen met de mentor een oplossing te zoeken en het gesprek aan te gaan met de docent Grieks en latijn. Wie weet kom je tot een oplossing. Mijn dochter is zelfs naar de afdelingsleider gestapt en haar mentor ook. Praat er ook over met je ouders, ook zij kunnen in gesprek gaan op school.
Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg gemeen, maar toch

Probeer dingen bij haar te ontdekken die tegen de schoolregels zijn en ga, als je hard bewijs hebt, daarmee naar de directie...

Probeer erachter te komen of ze ooit iets (privé of op school) gedaan heeft wat tegen de regels in het algemeen is en geef dit aan.

Bijna iedere docent heeft een zwakke plek, waarmee je hem/ haar kunt pakken...

Ben je niet zo van de gemene aanpak, dan zou ik gewoon eens met haar gaan praten en zeggen dat je het vervelend vindt dat ze zo op je reageert.

En hou vol: na het 3e jaar kun je grieks en latijn laten vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het vol te houden ik heb ook zo een docent hij loog tegen mijn mentor bij mentorgesprekken over dat ik mijn huis werk niet op orde had.Ik had alles op tijd af!
je moet als het erger wordt mischien naar hem toegaan sterkte.