Heeft iemand een goed actueel onderwerp voor een debat tijdens Engelse les?

Ik zit in 5VWO en ik moet voor engels een debat houden over een actueel onderwerp, iets wat dus nu erg in het nieuws is. Ook moet het een onderwerp zijn uit nieuws uit het buitenland, Engeland of de Verenigde Staten. Het onderwerp moet dus niet abortus zijn of dierproeven. Het moet echt iets VWO waardigs zijn over geldzaken of oorlog ofzoiets. Alvast bedankt voor jullie suggesties voor een onderwerp en of een stelling

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (11)

google earth fout leidt tot conflict over de grens
http://www.newser.com/story/104797/google-map-mistake-triggers-invasion.html

Oorlog om drugs smokkelen in Mexico leidt tot onrust in de VS
http://www.realtruth.org/articles/100917-001-americas.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
What about the mission in Afghanistan. Do you consent? Does the people in England consent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sexual abuse of the catholic church
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oil the black gold.
Why is Obama so impopular?
Will the West ever defeat Al Qaida?
Is the year 2010 the end of the Economic Crisis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofddoeken en deksels op school verbieden.. goed of slecht idee en waarom.

Toegevoegd na 55 seconden:
moet natuurlijk in het Engels:

Should headscarfs and other forms of headdress be allowed in schools

Toegevoegd na 1 minuut:
oeps.. headscarves
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat vind je van een debat over doorwerken tot 67 en dat mensen er allemaal al uit lijken te vliegen voor 60 jaar omdat een bedrijf geen last wil hebben van een oude erg ervaren medewerker.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is it true that the world will end in 2012,like the movie shows?

Toegevoegd na 4 minuten:
ik bedoel,dat dit hardstikke hot is,omdat je er zoveel over hoort (mayavoorspellingen,Egyptische piramides enzo) en grote zonnevlekkenactiviteit in 2012,en dan de film erover die ook Engelstalig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de verloving van William en Kate , en daarbij de overeenkomsten / verschillen tussen deze verloving/bruiloft en die van Charles en Diana.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat is dan de stelling om over te debatteren?
America makes a mistake / makes the right decision by moving it's troops out of Afghanistan in 2011.

Zou een stelling kunnen zijn. Waarbij je dus of kiest voor de stelling dat Amerika fout zit of de stelling dat Amerika een goede keuze maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belgie in afghanistan ja of nee.
Zeer intressant!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Facebook warns debt collectors about using it`s service'.
How do we feel about using new media like facebook,twitter etc.

Can Israel survive without the West bank?
Is it in Israel`s best interest to help birth a Palestinian state on the West Bank.
amc