Hangt er helemaal van af wat je liever hebt, geld of vrije tijd. Als je bij het ene bedrijf 36 uur werkt voor 10 euro p/u en bij het andere bedrijf 40 uur voor 5 euro per uur werkt is de keuze snel gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
is geen vergelijking wel als je bij beide € 10 p/u verdient.
Als je meer wilt verdienen is een 40 uur contract natuurlijk gunstiger. Maar wanneer je een vrije middag of ander dagdeel op prijs stelt, dan kun je misschien beter een 36 uur contract hebben.
Amadea
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
+
Bij een 40 uren contract heb je recht op A.T.V. over gewerkte tijd. Dit komt neer op ongeveer 13 dagen op jaarbasis. Bij een 36 uren contract, kan in het contract opgenomen zijn dat je geen recht hebt op A.T.V. , omdat dit al in de "minder" uren verwerkt is.
Het is dan aan jou, wat je prefereert.
12 jaar geleden
Dat hangt af van de arbeidsvoorwaarden en het salaris. Als ik zou moeten kiezen tussen twee banen met gunstige arbeidsvoorwaarden en een gelijke salaris dan zou ik gaan voor het 36 uur contract.
Voor de belastingsdienst maakt het niet uit hoeveel uren je in een week werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er maar van af wat je wilt en
waar je komt te werken.

Bij Rijk en gemeentes is een full time baan 36 uur.

Gemeenteambtenaren met een fulltime aanstelling werken formeel 36 uur per week.
Als je feitelijk 40 uur per week werkt, bouw je elke week 4 adv-uren op, die je later kunt opnemen. Zo kun je maximaal 208 adv-uren per jaar opsparen bovenop je vakantiedagen. Fulltime medewerkers die feitelijk 36 uur per week werken, bouwen deze uren niet op. Adv-regelingen verschillen per gemeente.

Ik werkte 40 uur, dus 8 uur per dag.
Mocht de te veel gewerkt uren - 4 uur per weerk - naar eigen keuze als vrije tijd inroosteren.
Ik had dus relatief veel vrije dagen en kon lang op vakantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er een beetje aan. Stel je verdient het Wettelijk Minimum Loon voor een 23-jarige (1.435,20 euro) bij een fulltime dienstverband. Dit kan bijv. een werkweek 40, 38 of 36 uur (of zelfs 39, 37 of 37,5 uur zijn afhankelijk van een eventuele CAO) zijn. Jouw uurloon bij 40 uur is dan 8,28 euro. Bij 36 uur is jouw uurloon 9,20 euro. Eventueel overwerk is in het geval van een 36-urige werkweek gunstiger, bovendien heb je meer vrije tijd.