Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar komt gefeliciflapstaart vandaan?

Weet iemand de bedenker van het woord? hoelang het al gebruikt word?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
16.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Komt uit de serie 'Pipo de Clown'
Dit was een spontane uitspraak van Cor Witsche, de allereerste Pipo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
m'n eigen geheugen.nl
ik ben groot geworden met Pipo

Andere antwoorden (7)

Mischien een kruising tussen gefeliciteerd, en vlataart? (als dat bestaat)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft iemand bedacht die vindt dat een felicitatie vergezeld moet gaan van gebak !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is wanneer je een grapje met iemand uithaald en hem of haar met het gezicht in de taart duwd. Je begint met gefelici om ze om de tuin te leiden. Daarna geef je ze een "flap" op hun achterhoofd. Dan komen ze met hun gezicht in de taart. De s is alleen maar wanneer je twee handen gebruikt. Het gebruik komt van de pinguins daarom zeg je ook flap. Uiteraard moet je wel goed op letten wanneer je dit doet want het is niet leuk wanneer iemand in de brandende kaarsjes terecht komt!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is gebruikelijk dit te doen wanneer er een tekort is aan bier of borrelnootjes.
zal iemand (meneer cactus???) wel ooit bedacht hebben omdat het grappig klonk en daarop hebben heel veel mensen dit over genomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft niks met taart te maken. Als je naar het ritme van het verjaardagsliedje kijkt, is er een lettergreep bij de derde keer wel gefeliciteerd. Die probeert men met bovenstaande leus op te vullen, zodat het lied ritmisch doorloopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn vader zei dit al 35 jaar geleden, dus het is minstens zo oud.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik meen van Pipo de Clown maar weet het niet zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je brengt me aan de twijfel en acht de kans groot dat je wel eens gelijk kan hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gekke is dat op wiki dit niet als uitspraak noemt, wel andere. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pipo_de_Clown
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie heeft video de video?
Ook hier zegt ie niet veel maar merk op hoe flitsend het is. :-) http://video.google.nl/videosearch?q="pipo%20de%20clown"&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&oe=UTF-8&sourceid=ie7;&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wv#

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding