Waar komt gefeliciflapstaart vandaan?

Weet iemand de bedenker van het woord? hoelang het al gebruikt word?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Taal
16.7K

Het beste antwoord

Komt uit de serie 'Pipo de Clown'
Dit was een spontane uitspraak van Cor Witsche, de allereerste Pipo
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bron?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
m'n eigen geheugen.nl
ik ben groot geworden met Pipo

Andere antwoorden (7)

Mischien een kruising tussen gefeliciteerd, en vlataart? (als dat bestaat)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft iemand bedacht die vindt dat een felicitatie vergezeld moet gaan van gebak !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is wanneer je een grapje met iemand uithaald en hem of haar met het gezicht in de taart duwd. Je begint met gefelici om ze om de tuin te leiden. Daarna geef je ze een "flap" op hun achterhoofd. Dan komen ze met hun gezicht in de taart. De s is alleen maar wanneer je twee handen gebruikt. Het gebruik komt van de pinguins daarom zeg je ook flap. Uiteraard moet je wel goed op letten wanneer je dit doet want het is niet leuk wanneer iemand in de brandende kaarsjes terecht komt!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is gebruikelijk dit te doen wanneer er een tekort is aan bier of borrelnootjes.
zal iemand (meneer cactus???) wel ooit bedacht hebben omdat het grappig klonk en daarop hebben heel veel mensen dit over genomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit heeft niks met taart te maken. Als je naar het ritme van het verjaardagsliedje kijkt, is er een lettergreep bij de derde keer wel gefeliciteerd. Die probeert men met bovenstaande leus op te vullen, zodat het lied ritmisch doorloopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn vader zei dit al 35 jaar geleden, dus het is minstens zo oud.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik meen van Pipo de Clown maar weet het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je brengt me aan de twijfel en acht de kans groot dat je wel eens gelijk kan hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het gekke is dat op wiki dit niet als uitspraak noemt, wel andere. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pipo_de_Clown
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie heeft video de video?
Ook hier zegt ie niet veel maar merk op hoe flitsend het is. :-) http://video.google.nl/videosearch?q="pipo%20de%20clown"&rls=com.microsoft:*:IE-SearchBox&oe=UTF-8&sourceid=ie7;&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wv#