2 eigenaren, 2 bv's 1 holding. Goed idee?

Samen met nog iemand wil ik een bedrijf opstarten.
Is het dan een goed idee om ieder een eigen bv op te richten en die dan weer onderbrengen in een holding?

Het idee is om in die bv's privé en zakelijk te scheiden en omdat we elk een bv hebben kunnen we bepaalde zakelijke dingen ook scheiden.

Is dit een goed idee of zijn er betere mogelijkheden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Dit is heel moeilijk om zo te beantwoorden, er zijn veel mogelijkheden, en er is ook vel kapitaal voor nodig. Een holding en je brengt daar 2 bv in dan heft ieder zijn eigen bv maar toch ben je samen eigenaar van beide bv. Belastingtechnisch zijn er voordelen b.v. een maakt winst en de ander verlies. 2 eigenaren met belang en hoe gaat het als er een wil uitstappen en de zaak wil verkopen. Ga advies inwinnen bij een goede Register Accountent want er moet heel veel en heel goed worden vast gelegd. ook zij zijn goed in het berekenen van de voordelen of nadelen of eventueel andere vormen van samen werking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer het de eerste tijd eens uit met 2 BV's die ondergebracht worden in een maatschap. Je deelt eventuele investeringen en kan ook afspraken maken over een winstverdeling. Het voordeel je kan uit elkaar gaan zonder al te grote financiele problemen. Gaat het goed dan kan je eventueel alsnog een holdingstructuur opzetten. Weet wel een vennootschap kan veel diepere consequenties hebben dan een huwelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Per bv heb je € 18.000 nodig voor de oprichting. drie notariele actes. 3 inschrijvingen kvk. Holding eigennaar van twee bv's.
ronron1212