24 jaar samengewoond,samen een vof gehad kan hy zich zelf alles toe eigenen,geen samenlevings contract

woonwagen samen gekocht met geld uit de vof nu wil hy die woonwagen houden,maar ik ook,hy is kapitaal krachtiger als ik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Oef, hopelijk heb jij elders een goed onderdak gevonden.

Zoals bij vele 'echtscheidingen' komt de 'ware aard' pas aan het eind van een relatie naar boven.

Probeer zo veel mogelijk aan administratie te pakken te krijgen. Stond rekening waar 'jullie' wagen gekocht is op beider naam. Heb je een kopie van de aankoopbon van de wagen,

Met al deze info naar een juridisch loket. En gezamelijk kijken naar een oplossing. Ik vrees dat het advocatenwerk wordt.

Geen kinderen?

Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie in jouw trefwoorden dat je 2 kinderen hebt. Die maken jouw kans nog sterker. Als ze minderjarig zijn zal hij ook voor een deel van de opvoedingskosten op moeten draaien.
Ik lees bij het volgende antwoord dat je vooral ook een goede advocaat moet zoeken. Zeker doen, de zaak staat of valt met de kwaliteit van de advocaat.
Door de duur van de relatie ben je beschermd door de wet. Je ex kan dan wel kapitaal krachtiger zijn maar hij komt er echt niet mee weg om met jou te delen. Neem een goede advocaat in de arm want dat is het voor het gunstigste eindresultaat wel waard. Niet laten kisten hoor !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,

om te beginnen eerst de vraag of u een onderhandse akte of notariële akte heeft laten opstellen?
Vervolgens de vraag of het een gezond bedrijf is of was bij beëindiging van de vennootschap?

Er van uit gegaan dat de onderneming gezond is of was en het afgescheiden vermogen even opzij gezet, dan is er nog steeds de hoofdelijke aansprakelijkheid;

Die brengt met zich mee dat een schuld, gemaakt door een vennoot, automatisch wordt toegerekend aan de andere vennoot en zélfs op die vennoot verhaald zou kunnen worden.
Maar dat wil dus tegelijkertijd zeggen dat dat opgaat voor ALLE uitgaven die de onderneming doet en/of heeft gedaan.

Dus stel dat een gezonde onderneming is beëindigd/beëindigd gaat worden, en de vennoten de financiële inbreng evenredig hebben verdeeld/gaan verdelen, dan is alles wat betaald is door de onderneming, voor een gelijkwaardig deel eigendom van beide vennoten daar de onderneming hoofdelijke aansprakelijkheid genoot van beide vennoten.

Dus in het geval van uw camper;
als het financiële gedeelte ,mbt de inbreng door de vennoten in de vennootschap, gelijkwaardig en/of volgens afspraak is verdeeld, dan is de camper net zozeer van u als van hem.
De kracht van de (zijn) financiën is in dit geval dan totaal niet meer relevant.

Als u nog vragen heeft dan hoor ik ze graag.

Vriendelijke Groeten.