Wat is een redelijke uurvergoeding voor een koorrepetitor?

Het gaat om iemand met een conservatoriumopleiding in de richting zang (geen koordirectie dus), op zzp-basis en met 54 koorleden, exclusief btw.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Daar zijn zowaar richtlijnen voor :

repetitoren
per repetitie voor
a capella koren tot 50 leden € 59
boven 50 leden € 105
toeslag per concert € 184

per repetitie
oratorium, opera en operettekoren tot 100 leden € 101
boven 100 leden € 108
toeslag per concert € 254

per repetitie
kinderkoren per lesuur per week € 28

Het hangt er dus een beetje van af wat voor type koor het is en hoe groot, en hoe lang een repetitie duurt. De prijzen zijn bruto per repetitie ; dat kan dus wel meer dan een uur zijn. Even omrekenen wat dat concreet betekent voor wat je redelijkerwijs ongeveer mag vragen.

Voor (geschoolde) dirigenten gelden weer andere (uur)tarieven.

Toegevoegd na 1 minuut:
De prijzen zijn exclusief BTW.