Geloof jij in de volgende kredietcrisis?

AMSTERDAM - Als er niet structurele veranderingen aan de Europese interne markt worden doorgevoerd is het wachten op de volgende crisis.

Mijn mening : Ik geloof hier helemaal geen zak van, zoals de economie nu draait gaat het nog beter dan ooit. Rond het einde van dit jaar is alles weer keurig op de kaart.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het probleem dat hier (ik meen door de SP) is aangekaart, is dat de krisis is opgelost door er zakken met geld tegenaan te smijten, en te hopen dat de banken hun rotzooi zelf wel zullen opruimen.

Omdat die zakken met geld door Wouter B. met belastinggeld zijn gefinancieerd, kun je wel raden wie de rekening betaald.

Ja, ik geloof wel in een volgende krisis. Maar omdat deze zal overlappen met de huidige, kun je beter stellen dat de huidige methode de krisis niet zal oplossen, in ieder geval niet versneld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

natuurlijk is er een volgende economiosche crisis. Of dat een crediet basis heeft is niet te voorspellen, maar gezien het feit dat het niet de eerste keer is dat banken elkaar de kraan dichtdoen, is de kans groot dat het wel weer een keer gebeurd ja.

Ik denk dat we nog een klap gaan krijgen. De banken zijn nog steeds niet uit de problemen, en bij bedrijven beginnen nu pas echt de lege orderboeken te verschijnen (anderhalf jaar planning is niet gek voor grote bedrijven). Dus ik denk dat we nog wel grote ontslaggolven gaan zien voor het beter wordt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar baseer je jou veronderstelling op?
Ik ben van mening dat de meeste structurele oorzaken van de kredietcrisis nooit aan het licht zullen komen, althans, niet in de media.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle bedrijven zijn nodig.. Heeft te maken met zoiets als werkgelegenheid..
Ik geloof dat er nog een onbeperkt aantal crisissen komen. Dit is iets wat om de zoveel tijd voorkomt.

Verder zou ik het niet de volgende crisis noemen. Deze crisis is nog vollop bezig en is niet zomaar voorbij.

Ja het gaat nu even beter met de economie, maar er zijn nog genoeg mensen die geen baan meer hebben. Deze mensen geven minder uit enz enz.

De volgende golf van recessie moet nog beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zal ongetwijfelt ooit weer eens een kredietcrisis volgen.

*Maar ik denk wel dat het bonussensysteem moet worden aangepast.
*De mentaliteit van de bankiers moet worden aangepast.
*En ik vind dat er eens gestopt moet worden met het nemen van te grote risico's.

En vooral de Nederlandse bevolking moet eens stoppen om direct het geld op te potten...

Het geld gewoon laten rollen. Want als je als bevolking in 3 maanden tijd 10 miljard euro spaart is dit allemaal leuk en aardig. Maar met een stijgende koopkracht help je wel de Nederlandse economie om zeep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is koffiedik kijken. De echte deskundigen zijn nu erg voorzichtig in hun uitspraken. Er zijn natuurlijk positieve en negatieve scenario's en voorspellingen zullen onderling blijven verschillen. Maar als er behoorlijk toezicht komt in vele opzichten en er de nodige waakzaamheid blijft bestaan, komt het m.i.wel goed. Maar dat is maar een heel klein gevoel. Mijn angst is de vraag of de mentaliteit goed zal veranderen en dan ook gehandhaafd zal blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof al niet in de eerste kredietcrisis, laat staan een tweede... Het is ons alleen maar aangepraat... Ik geloof er niets van...
En als we allemaal geloven dat er een crisis is, dan pas gaan ze er een maken... Dan maken ze maatregelen om het te gaan oplossen en wie krijgt dan de rekening? Niet de bankiers...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kiemen van de volgende crisis zijn nu reeds vastgelegd, oa door een niet uniform optreden van Europa. Andere continenten zullen vlugger uit de crisis geraken door hun flexibliteit, hun aanpassingsvermogen en vooral hun geloof dat dit zal lukken. Dit geldt voor alle BRIC's landen. Europa heeft grotendeels gefaald door zijn eigenreid protectionistische houding tov de landen onder elkaar. Er zal een enorme werkloosheid van 10 à 20 % ontstaan en de naoorlogse generatie zit te wachten op riante pensioenen. Die zullen nooit noch terugkomen.