Waar moet je allemaal aan denken bij het organiseren van een winterfair?

Mijn vrouw en ik zijn bezig met het organiseren van een winterfair. Tot nu toe hebben al zo'n 14 ondernemers toegezegd mee te doen. We hebben al rondgekeken naar verhuurders van kramen, feestverlichting etc. Ook de muziek is inmiddels geregeld en hebben we een plan gemaakt voor promotie (advertenties etc.). Toch wil ik graag eens horen van anderen of er nog dingen zijn waar we aan zouden moeten denken. Vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (4)

De Margriet Winterfair doet dingen als
- Bekende artiesten = Misschien ken je iemand die een bandje heeft of heel goed kan zingen?
- Rode Kruis actie = Een soort spel waarbij een deel van het geld naar een goed doel gaat?
- Workshops = Als je iemand kent die ergens heel goed in is, kan hij/zij misschien een kleine workshop geven?
- Modeshow = Misschien zijn er een paar enthousiaste mensen die een modeshow willen lopen?
- Kerstinkopen doen = Moet niet zo moeilijk zijn, toch?

Je kunt ook nog veel verschillende spelletjes voor jong en oud proberen te verzinnen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergunning bij de gemeente, brandveiligheid,catering, iets leuks voor de kinderen, kleurplaten uitdelen bij scholen, persberichten naar tijdschriften of kranten, lokale radio en tv zenders, in de week vooraf inbellen bij een radioprogramma, (misschien bestaat capucino nog op zaterdag)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kerstman mag niet ontbreken, en de nodige vergunningen voor muziek en dergelijke.
(kinder)koor doet het ook altijd goed
13 jaar geleden
Als je wilt dat ik kom, moet je ook een gezellige horeca plek hebben. Een gezellig tentje waar je een wijntje, biertje of fris kunt drinken met een eenvoudig hapje erbij.

Regel ook de parkeermogelijkheden goed, eventueel met een verkeersregelaar. En natuurlijk eenvoudige sanitaire voorzieningen.

Ik ken de plek van de fair niet, maar zorg dat je voldoende stroompunten hebt. Vrijwel alles heeft stroom nodig.

Ook moet je kijken of je bepaalde zaken aanvullend moet verzekeren voor brand of schade.

Misschien allemaal open deuren, maar in al het enthousiasme ben je er zo een vergeten.