Waarom gelden 'brillenacties' van opticiëns nooit voor jouw en zijn ze bijna voor niemand geschikt?

Voorbeeld 1: enkelvoudige bril met gratis zonnenbril op sterkte € 100,- Om het brilwisselen te voorkomen hoef ik geen gratis zonnenbril maar wil meekleurende glazen, dan is de prijs € 245,-
Voorbeeld 2: multifocale bril met gratis ENKELvoudige zonnebril (waarmee ik dus niets kan lezen) € 150,-
dezelfde bril met kleurende glazen: € 295,-
Voorbeeld 3: enkelvoudige bril met 'keuze' uit 4 monturen: € 29,- Multifocaal echter moet € 255,- kosten.

Wat is het doel van deze 'acties', mensen te irriteren ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is "zonnebril", zonder derde N.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor je oplettendheid

Het beste antwoord

Ja dat is nu de mode, addertjes onder het gras... In een winkel MultiMate waarop 25% korting is die ene dag, dan koop je wat en dan gaat de korting niet door omdat het niet voldoet aan de richtlijnen... Het lijkt goeievraag.nl wel... Ze proberen ons op te lichten, daar komt het op neer... Laatst had ik een verzekeringsaanpassing, ik wilde de kinderen meeverzekeren en toen na een maand de nieuwe polis kreeg, stond dat niet vermeld. Vergissinkje zei de tussenpersoon... Maar weer een poging tot oplichting, ik kan het niet anders zien... Als ik over een paar jaar, als er wat met de kinderen zou zijn, naar de polis kijk en ik zie dan dat ze er niet opstaan, dan zou ik wellicht af kunnen zien van een claim, omdat ik dan ga twijfelen hoe dat ook alweer zat... Er de verzekering knijpt dan weer in zijn handjes... Risicovermindering zal dat wel in vaktermen heten, maar ze komen er wel mee weg... elke keer...
Klopt ze zijn voor bijna niemand geschikt en als je daar staat met zo´n bril in je handen en ze zeggen sorry geen korting, dan zeg je: ja doe dan toch maar... KASSA...
En we pikken het allemaal... We doen er allemaal niets aan en ze gaan maar door...
De reclame van tegenwoordig toch ook, ze kwetsen je en liegen tegen je... Die reclame van Cillit Bang, die man staat je aan te schreeuwen en dan doet hij een streep over een vloer en dan zie je die schoon worden en die kraan, een beetje aan de bovenkant en dan een beetje aan de onderkant en het hele tussenstuk gaat vanzelf schoon, dat geloof je toch niet... Maar ze komen ermee weg en wij pikken het...

Ik laat gewoon de voorruit van mijn auto op sterkte maken, geen bril voor mij met of zonder korting...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een duimpje voor een antwoord waarmee alle irritatie en vooral frustratie in beeld is gebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je... (die frustratie is niet gespeeld hoor)

Andere antwoorden (2)

Dit zijn lokkertjes. Ze zijn te vergelijken met de tarieven, waarmee luchtvaartmaatschappijen reizigers lokken. Ook die gelden in de praktijk zelden en er komen extra kosten bij.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige wat je hiermee bereikt is dat de 'gelokte' klanten compleet 'pissed-off' de winkel uitbenen, dat kan dus nooit de bedoeling zijn.
Antoni
14 jaar geleden
Nee, veel klanten zullen begrijpen dat hun ogen geen standaardogen zijn en dat er dus extra aanpassingen voor de glazen nodig zijn.
Ook kunnen zij in de winkel meer interessante producten zien, die ze misschien wel of ook willen hebben.
Verder vinden veel mensen het moeilijk weg te gaan zonder iets te kopen, na uitgebreide hulp van een medewerker.
In alle gevallen zal de winkel hier profijt van hebben.
Toevallig van de week een multifocale bril gekocht, 100,= korting vanwege zorgverzekering (montuur was nog maar 9,=) en gratis zonnebril voor in de auto. Ik was helemaal tevreden met de actie, hoewel ik wel zelf om de zonnebril moest vragen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oke, de gratis zonnebril is ook multifocaal of enkelvoudig ?
In het laatste geval zie je de instrumenten dus onscherp?