Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Importeren vanuit China

Ik wil bean bags laten importeren vanuit china om te verkopen in Belgie.
Ik heb een BTW nummer en een firma in China die ik wel betrouw. Alles lijkt in orde en ze verschepen CIF Antwerpen.
Zijn er nog kosten die hierdan bijkomen in Belgie en mag dit wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

ik zou me maar goed laten informeren
want t meeste voedsel wat uit china komt word bijna allemaal in beslag genomen omdat er het niet in orde is
voor je een hoop geld erin gaat stoppen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over deze goederen moet een importheffing betaald worden. Vraag aan de leverancier de TARIC code. Je kunt dan bij de douane of de Europese unie de importheffing opzoeken.

Verder moet er BTW worden betaald over de goederen.

Ik verwacht dat je een inschrijving hebt bij de kamer van koophandel. Deze kunnen je ook verder helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je mag binnen Europa gewoon je product verkopen, wel moet je rekening houden met BTW. Bij het verkopen mag je aan bedrijven in Belgie leveren tegen een 0% BTW tarief (intracommunautaire levering). Indien je levert aan belgische particulieren mag je tot een bepaald drempelbedrag (ik geloof 100.000 euro) gewoon Nederlandse BTW heffen, daarboven dien je de Belgische BTW te heffen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding