Waar moet een DGA op letten bij het afsluiten van een zorgverzekering?

Hallo, als een directeur-grootaandeelhouder een zorgverzekering afsluit, waar moet hij dan op letten? Wat is belangrijk voor hem. Het gaat dus om een zorgverzekering voor hemzelf (of haarzelf).

6 maanden geleden
ronron1212
6 maanden geleden
hoezo daar moet hij of zij op letten?
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Wat zou er voor een dga anders zijn om op te letten dan voor een niet-dga?
pete1000
6 maanden geleden
Het is een ondernemer. Dat verschilt dus van een werknemer, die gebruik kan maken van collectieve verzekeringen.
ronron1212
6 maanden geleden
Collectieve verzekeringen zijn er haast niet meer. Je hebt een basispakket en aanvullende verzekeringen dus keuze in de aanvullende mar of je nu dga of prive persoon bent de keuze blijft het zelfde.
Ikhebgeenidee
6 maanden geleden
Naast werknemers en ondernemers zijn er nog veel meer mensen (studenten, werkzoekenden, gepensioneerden, ......) die een zorgverzekering nodig hebben. Zoals ronron1212 aangeeft: collectieve verzekeringen zijn er steeds minder. Lijkt mij overigens belangrijker om in te schatten welke zorg je nodig hebt en welke verzekering daar het best bij aansluit. Te kijken waar je die zorg gaat afnemen en of de zorgverzekeraar daar een contract mee heeft. Wat zijn eventuele vergoedingen en overige voorwaarden.
ronron1212
6 maanden geleden
DE basis verzekering is voor iedereen gelijk die moet je altijd hebben die is wettelijk verplicht. de aanvullende verschillen per zorg verzekering

Geef als eerste antwoord