Aangezien je prive ontrekt zou de boeking er als volgt uit moeten zien:

Debit/ Rekening privé € 11,90
Credit/ af te dragen/verrekening BTW 1,90
Credit/ Voorraad (tegen inkoopprijs) € 10.-
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

je verkoopt de artikelen.
en dat jij dat zelf bent dat mag, zolang je over het deel dat je prive koopt maar weer netjes btw afdraagt.
stel ik koop een pak papier van 10 euro ex btw.
ik gebruik de helft prive dan verkoop ik dus 5 euro papier ex =6 euro
ik heb dan zakelijk maar 5 euro ex op te voeren. aangezien je de bon van 10 hebt maak je bij uitgaven 10 euro ex dus 12 in en bij inkomsten 5 ex dus 6 in
trouwens duur papier :)
meestal houdt je je mond over een paar vellen papier maar dit is maar een voorbeeld