Zijn er lijstjes voor ondernemers wat ze mogen aftrekken van de belastingdienst?

Mag je bijvoorbeeld je lunch die je haalt bij de broodjeszaak om de hoek aftrekken van de belastingdienst. Of boodschappen gerelateerd met je werk: bijvoorbeeld brood, sla of drinken aftrekken voor de belasting? Of eventueel de kleren die je draagt op je werk?

een jaar geleden
1.5K
ronron1212
een jaar geleden
eten en drinken valt niet onder zakelijke kosten
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/winst/inkomstenbelasting/inkomstenbelasting_voor_ondernemers/zakelijke_kosten/
tinus1969
een jaar geleden
Zie ook https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/werk-en-inkomen/content/aftrek-zakelijke-kosten Kleding mag je alleen onder bepaalde voorwaarden aftrekken

Antwoorden (1)

Ja, de Belastingdienst heeft een lijst met aftrekposten voor ondernemers. Hierop staan onder andere kosten voor bedrijfsruimte, inventaris, reiskosten en zakelijke telefoon- en internetkosten. Het is belangrijk om te weten welke kosten wel en niet aftrekbaar zijn en om de juiste bewijsstukken te bewaren. Raadpleeg de website van de Belastingdienst voor meer informatie.
9 maanden geleden