Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om op mijn naam een eenmanszaak (bedrijf) te starten voor mijn partner?

Mijn partner is een artiest, maar hij heeft een wajong uitkering. Daarbij is zijn eigennaam verwerkt in zijn artiesten naam.

een jaar geleden
2K
Ikhebgeenidee
een jaar geleden
waarom kan hij geen eigen bedrijf beginnen? Is dat een voorwaarde / gekoppeld aan wajong? Zou het niet op jouw naam zetten. Jij loopt dan alle risico's en bent aansprakelijk/verantwoordelijk voor o.a. administratie.
Loes34
een jaar geleden
Graag hoor ik of er iemand is die het wel weet?
ronron1212
een jaar geleden
Nee een eenmansbedrijf zegt het al het is een bedrijf zonder personeel dus hoe kan jij dan het bedrijf van haar op jouw naam zetten dan is het dus jouw bedrijf,
TurfGraver
een jaar geleden
Mooi toch als hij een deel van zijn inkomen zelf kan verdienen i.p.v. hand op te houden?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, het is mogelijk om op jouw naam een eenmanszaak te starten voor je partner. Hiervoor heb je een KvK-nummer nodig en een inschrijving bij de Belastingdienst. Je partner heeft geen KvK-nummer nodig, maar moet wel een inschrijving bij de Belastingdienst hebben.
(Lees meer...)
9 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding