Wat is 't beste in crisistijd. Een bestaand bedrijf overnemen en ombouwen naar je wensen of een nieuw bedrijf starten?

Je moet natuurlijk wel een visie hebben. Maar hoe kun je testen of je visie juist is? Door vallen en opstaan toch?
Of door veel te praten met anderen? Van de grond af opbouwen geeft ook grote uitdagingen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Alles hangt van je vermogen af. In de crisistijd zijn er tal van koopjes te doen. Als je ervoor moet lenen vind ik het een ander verhaal. Een bedrijf overnemen zonder een zeer grondige doorlichting is zeer tricky.

Heb je weinig geld, begin dan idd van de grond af aan en kijk of jouw visie de juiste is. Je zal zien dat het nooit loopt hoe je het in gedachten had. Rustig bijschaven tijdens het opbouwen dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ligt aan de vraag en aanbod van het product dat iemand wilt verkopen.

ombouwen is bedoeld als professionaliseren?

Een goede organisatie is het halve werk. Daarbij maakt het niet uit of het een nieuw gebouw is, of een bestaand gebouw.

Laat u informeren bij de kamer van koophandel, en bezoek bedrijven/winkels die een vergelijkbaar product verkopen.

Bij de ene bedrijf is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed, bij een ander de service.

Om welk product/producten gaat het? Zou ik graag willen weten, want dan kan ik misschien mijn antwoord uitbreiden, of aangevuld worden door anderen.
Bronnen: