Wat kun je aan je bedrijfs (adres)gegevens veranderen of toevoegen zodat je als bedrijf 'groter' lijkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

In plaats van de straat en huisnummer nu een antwoordnummer of een postbus met een nummer erachter.
Dan gaat de veronderstelling dat deze brief alle afdelingen langs gaat binnen het bedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je groter willen lijken? Als iemand met jouw bedrijf in zee wil gaan ziet hij/zij uiteindelijk toch wel hoe groot je bedrijf is. Je kunt beter niet proberen potentiële klanten wat wijs te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In ieder geval een pakkende 'simpele' logo met een sterke tekst of oneliner.

Adres moet juist niet al te opvallend vermeld worden. Ergens in een hoekje heel licht gedrukt is professioneler dan pontificaal in het zicht.

In het onderstaand voorbeeld zie je dat de bedrijfsgegevens heel licht afgedrukt zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel misschien een beetje twijfelachtige praktijk inderdaad, kun je onder andere gebruik maken van meerdere e-mailadressen op briefpapier, visitekaartjes en websites.

Bijvoorbeeld:
info@example.com (algemeen)
administratie@example.com
klantenservice@example.com
jouw.naam@example.com
etc...

Daarnaast landcodes gebruiken in telefoon- en faxnummers, dus:

+31 (0) 10 - 123 45 67
+31 (0) 10 - 123 45 68

Gebruik van postbus of antwoordnummer inderdaad. Antwoordnummer geniet dan de voorkeur, omdat jij hiermee de portokosten voor je rekening neemt. Je kunt je alleen afvragen of je dat wilt. ;-)

Verder kun je ook afdelingen vermelden waar post specifiek naar moet worden gestuurd (vergelijkbaar met de eerder genoemde e-mailadressen).

Toegevoegd na 1 minuut:
Landcodes zouden dus wat internationale allure moeten suggereren. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie: mee eens hoor. Ik vindt het ook zeer twijfelachtig. Alhoewel ik zelf wel landcodes voor mijn telefoonnummer gebruik en een algemeen info@ e-mailadres. Maar dat is niet heel ongebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Loenie: mee eens. ;-)
Een telefoon centrale aanschaffen en op je kaartjes een toestel nummer vermelden.
Moet je er wel gelijk een secretaresse bij aanschaffen of je moet zelf een goeie acteertalent zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een regel boven de adresgegevens te plaatsen met de tekst:

"Hoofdkantoor:"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voeg aan je correspondentie der kix code toe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet je KvK nummer bij je bedrijfsgegevens.
Ze daar geen mobiel nr. bij, want dan weet iedereen gelijk dat je heel klein bent.

Zorg voor een eigen webdomein (kost haast niks meer) en een mailadres als:
info@bladibla.com
customerservice@bladibla.nl
sales@bladibla.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel: pak je bedrijfsnaam en zet daarachter het woord 'group' of 'groep'. Klinkt direct een stuk professioneler.