Hoe weet een bedrijf wie waar is?

Hoe weet een bedrijf met meerdere medewerkers wie zicht waar bevind en wie waar mee bezig is?

Toegevoegd na 51 seconden:
zich*

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
ronron1212
6 jaar geleden
Dat moet het management weten dus de leiding gevende
Ritsuka
6 jaar geleden
Dat verschilt per bedrijf, op mijn werk klok je in met je pasje als je binnenkomt, en dit doe je ook extra als je op bepaalde locaties moet zijn. Dan weten ze dat je bijvoorbeeld in een bepaald magazijn bent, stel dat er brand is.
tinus1969
6 jaar geleden
Real time?
MarBet
6 jaar geleden
Dat is niet altijd bekend en hangt heel erg vanher bedrijf af. De structuur van de organisatie helpt daarbij: elke afdeling gaat over een bepaald stukje en heeft een leidinggevende die daarvoor verantwoordelijk is. Die leidinggevende weet waar iedereen ongeveer aan werkt en rapporteert naar zijn leidinggevende. Als het nodig is precies te weten waar mensen zijn vanwege veiligheid, dan zijn daar bijvoorbeeld elektronische systemen voor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Leidinggevenden zien aan de resultaten of de medewerker hun werk naar behoren verrichten. Zoals MarBet al aanstipt: als vanwege de veiligheid bekend moet zijn waar men zich bevindt, zijn daar elektronische systemen voor.
Oppiepsystemen zijn niet bedoeld om te controleren wat medewerkers uitvoeren of waar zij zich bevinden.
Een bedrijf dat de methode 'big brother is watching you' hanteert, deugt niet.

Antwoorden (4)

De afdeling planning is verantwoordelijk voor de juiste mensen op de juiste plaatsen.
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Niet elk bedrijf heeft een afdeling planning. daarnaast is planning iets anders dan weten waar je mensen zijn en waarmee bezig.
Nou waar kan een gps tracker in uw werkvoertuig. En wat u aan het doen bent kan die niet weten alleen als ie komt kijken. Of collega's aansturen om op te letten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik denk dat vrijwel geen enkel bedrijf dat exact weet. Binnen een gebouw kan iemand zich op tientallen, honderden of duizenden verschillende plekken bevinden (afhankelijk van de grootte van het pand). Het is onmogelijk dat te registreren tenzij je iedereen een chip zou geven ;-). Ook buiten het bedrijf is het alleen in theorie bij te houden. Ik heb zelf bijvoorbeeld regelmatig zakelijke afspraken buiten de deur. Uiteraard zijn die afspraken bekend bij mijn leidinggevende, maar hij kan niet controleren of ik ook daadwerkelijk ben waar ik zeg dat ik ben. Natuurlijk gaat dit in goed vertrouwen en zullen de meeste medewerkers hierover niet liegen, maar ik durf er alles onder te verwedden dat het toch regelmatig voorkomt (bijv. iemand die een sollicitatiegesprek heeft wat zijn leidinggevende niet mag weten en daarom zegt dat hij ergens een zakelijke afspraak heeft).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Goede bedrijfsvoering is gebaseerd op vertrouwen en loyaliteit.
Naarmate een bedrijf groter is zal men beter weten waar de meeste werknemers zich ophouden.
Voor de tijdregistratie en "overwerkregistratie" zijn er digitale prikklokken die aangeven wie in ieder geval binnen is en wie niet. Een belangrijk neveneffect hiervan is, dat men bij calamiteiten óók weet wie er al buiten is en wie niet.
De medewerkers zijn aangenomen voor hun specialisaties en horen dus bij specifieke afdelingen.
De procesoperator houdt in zijn/haar ruimte de productieprocessen in de gaten (als hij/zij de boel alleen laat loopt het in de soep). Enkele procesingenieurs zitten bij hun gespecialiseerde proeffabriek en de chemici/microbiologen/technisch ingenieurs e.d. werken op hun specifieke laboratorium. Allemaal plaatsen waar men de medewerkers terug kan vinden. Zijn er besprekingen, dan liggen die vast inclusief de gespreksplaats.
Ook de productiemedewerkers, magazijnmensen, portiers e.d. hebben hun vaste plek.
De slechtst traceerbare mensen zijn de schoonmaak(st)ers en beveiligers, omdat die meestal op diverse afdelingen een taak hebben.
Een goed georganiseerd bedrijf zal dus over het algemeen zijn mensen wel terugvinden.
Medewerkers die veel door het bedrijf heen lopen hebben meestal ook een oppiepsysteem.