Kun je een bedrijfsbankpas koppelen aan een credit card zodat je dingen op internet kunt bestellen?

Kun je dus een credit card op een bedrijf zetten of koppelen aan je bedrijfsbankrekening?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Een bedrijf kan zowel een bankrekening hebben, als een creditcard die automatisch incasseert vanaf deze bankrekening. Het bedrijf is dan contractant voor zowel de bankrekening als de creditcardmaatschappij.

De bankrekening zelf en de creditcardmaatschappij behoren veelal niet tot hetzelfde bedrijf. Je dient dus zowel met de bank, als de uitgever van de creditcard een overeenkomst te sluiten. Vervolgens kan je maandelijks een automatische incasso van het uitstaande bedrag instellen, of niet automatisch terugbetalen en op de lening die ontstaat rente betalen.

Dus antwoord: je kunt een creditcard koppelen aan het bedrijf, zodat het bedrijf de rekening die ontstaat vanuit de creditcard betaalt.