Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan iemand anders geld storten op jouw bankrekening? En hoe gaat dat dan?

Voor bijvoorbeeld als je iets op Marktplaats verkoopt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ja, iedereen kan geld storten op mijn/jouw rekening. Als hij/zij naar de bank gaat met jouw/mijn rekeningnummer, dan kan daar direct geld op gestort worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Net zo goed als jij geld over kunt schrijven naar een ander rekeningnummer, kan ook iemand anders geld overschrijven ofstorten op jouw rekening.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Via Ideal.
Jij geeft je naam en je rekeningnummer en de koper schrijft het bedrag over (stort) op jouw bankrekening.
Heb je dezelfde bank dan zie je het bijna meteen bijgeschreven, als de koper een andere bank heeft staat het soms de volgende dag al op jouw rekening. Kan ook een paar dagen duren.

Als je iets verkoopt, verstuur het dan pas als het bijgeschreven is. Er zijn mensen die willen dat je het gelijk verstuurt "ik maak het wel over!" en dan kan je naar je geld fluiten.

Succes hoor!

Toegevoegd na 1 minuut:
De koper kan ook naar een filiaal van zijn bank toe gaan en daar op jouw rekening geld storten, moet je wel je rekeninignummer en naam gegeven hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Gewoon met internetbankieren kan je gewoon overboeken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ach, inderdaad dat bedoelde ik @ronron... foutje bedankt!
Met Ideal is als je iets online bij een webshop koopt.
Nee, hij kan alleen geld overmaken. Voor storten heb je een betaalpas nodig en die zal je denk ik niet afgeven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding