Wat voor vergunningen zijn er nodig om van een bedrijfsruimte een feestzaal(tje) te maken?

De feestzaal zal voornamelijk voor kleine babyfeesten en bruiloften. Het is mij alleen nog steeds niet welke vergunningen hiervoor nodig zijn, met name voor het serveren van eten en geluid overlast.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
13.2K

Antwoorden (1)

Een doorlopende vergunning om voedsel te mogen serveren en doorlopende evenmenten vergunning ivm mogelijk geluidsoverlast. Om dat de ambtenaren niet voor elke wissewasjes aan het werk te zetten hebben de meeste gemeentes gewoon een meldingsplicht in gesteld zodat startende ondernemers gewoon kunnen starten. Want de lokale economie dient wel te blijven draaien. Op basis van de meldingen wordt getoetst of het alleen bij een melding dient te blijven of dat het toch een aangepaste vergunning dient af gegeven dient te worden.

Het maakt wel uit in welke gemeente de bedrijfsruimte is. Want sommige gemeentes zijn wat strenger en willen geen feesten op bijvoorbeeld Zondag want de gemeente dient wel te kunnen controleren en bij sommige gemeentes mogen ambtenaren niet verplicht worden om op Zondag te werken.