Ik huur een werkruimte met een aantal ZZP'ers, we willen ons eigen deel van de huur aangeven als uitgaven bij de belastingdienst. Hoe doen we dit?

Het gaat om een anti-kraak ruimte waarvan de huur in één keer, per maand voldaan moet worden. Een van ons betaalt deze ruimte, iedereen betaal zijn deel aan deze persoon.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Bij de aangifte mag u de kosten van de huur aftrekken, voor dat deel dat u zelf gebruikt. Het maakt in principe niet uit dat de huur niet direct aan de eigenaar wordt betaald. De verdeling die u met de anderen heeft gemaakt over de kosten, kunt u dus ook opgeven bij de Belastingdienst. Zorg er wel voor dat de kosten die iedereen opgeeft bijelkaar opgeteld overeenkomen met de werkelijke kosten, om een conflict met de belastinginspecteur te voorkomen.