Sociaal belang behartigende instellingen?

Vraag aan de belastingdienst: Hoe vraag ik een SBBI status aan?
Website van de belastingdienst geeft hierop geen antwoord.
Wel alles over ANBI, hoe aan te vragen en een formulier om te downloaden maar geen formulier voor aanvraag SBBI of hoe die status op een andere manier te bekomen

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Blijkbaar is dit geen permanente status die je van tevoren kunt aanvragen, maar alleen status waar je aan voldoet op het moment dat de SBBI krijgt.

(er stata letterlijk: 'Uw organisatie moet voldoen aan de voorwaarden voor de SBBI-regeling op het moment dat uw organisatie de schenking of erfenis ontvangt.', let op het 'op het moment dat..').
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Ben benieuwd naar de reden van de min