Wie heeft er tips of ideeën of kent manieren voor kleine bedrijven om offline goedkoop reclame te maken?

Hoe kun je offline nou heel goedkoop reclame maken en je product of service promoten? Offline promotie voor zzp'er. Folders door de brievenbus doen?
Tips of advies?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (12)

Maak een aantrekkelijk affiche en doe het rondom je eigen buurt in de bus. Gemakkelijk zelf te maken en rond te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Top idee! Echt perfect. Maar, hoe maak je een affiche en hoe goedkoop kan het zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een affiche maak je zelf op bijvoorbeeld 'Word'.
Simpel en goedkoop. En hoe goedkoop kan je zelf bepalen.
Wanneer je ze zelf gaat uitprinten heb je natuurlijk een printer en printpapier nodig. Dat is eigenlijk alles. Bekentheid rondom je bedrijf en nog goedkoop ook.
Dat ligt een beetje aan het type bedrijf. Sponsor evenementen waar veel van je potentiele doelgroepen komen. Ga naar beurzen waar je doelgroep komt. Reclame maken op lokale tv of radio.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin vooral met duidelijk maken wie je doelgroep is. Heb je bijvoorbeeld een eigen kapsalon dan zijn je buren je doelgroep. Maar ben je fantastisch in het uitzetten van bedrijfsstrategien voor de komende tien jaar dan zul je andere mensen moeten benaderen.

Vaak is een goed begin punt alle mensen in je social network een bericht te sturen. Dus die klasgenoten waar je niet zo veel contact meer mee hebt, maar die wel in jou branche werken. Zij weten misschien ergens een plek. Ook vrienden, oud collega's, familie enz. Dus, iedereen die je spreekt moet weten dat jij op zoekt bent naar iets nieuws, en vaak komt het dan verder vanzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Flyeren... en rondbrengen of laten brengen.

Je hebt al 1000 flyers voor zo'n 25 euro. Even op internet zoeken en bestellen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er klein clubjes in je omgeving zitten kun je vaak in hun clubblad voor een appel en ei adverteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet een advertentie in de plaatselijke krant. Doe dit meerdere keren, zodat je bekend wordt.

Of: vraag de buurjongen te flyeren voor een paar tientjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spreek je vrienden- en zakennetwerk aan, maak een mooie promofolder, laat mensen duidelijk merken dat je nog opdrachten zoekt, breng orientatiebezoekjes aan mogelijke klanten (wil je alleen voor particulieren werken of ook voor bedrijfjes - bedrijven?), sluit je aan bij een zzp-ers collectief in jouw branche.

Ben een beetje voorzichtig met flyeren want er zijn mensen met stickers op hun deur die echt heel boos worden van goedbedoelende flyeraars.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er in eerste instantie aan wat voor bedrijf je hebt.
Wij hebben een keer 500 strandballen laten drukken met het logo van het bedrijf.
Daar zijn we mee naar een 3daags muziek festival gegaan wat heel veel bezocht word door ouders met kinderen. Daar aangekomen hebben we de ballonnen aan de kinderen uitgedeeld. Deze blazen ze zelf op en spelen er de hele middag mee. Ouders blij, jij blij...

suc6 ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Investeer in een 'rollend' en opvallend reclamebord voor jouw business, en plaats/parkeer het op een plaats waar de doelgroep passeert....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst is het heel belangrijk om voor jezelf duidelijk te maken wat je met deze reclame wil bereiken. Stel jezelf en eventueel je partner de volgende vragen:

- wie zijn jullie
- waar ben je goed in
- wat wil je de komende maanden, jaar, jaren bereiken
- hoe wil je dat je klanten tegen jullie aankijken. B.v. wil je dat je klanten je vinden door je goede product, service, kennis, onderscheidend van concurrenten, enz. Kies er twee van en focus daar op
- hoe wil je jezelf in de markt profileren
- hoe wil je herkenbaar zijn. Denk aan een sterk logo, je huisstijl. Ga niet rommelen. Denk b.v. aan de Hema, komt altijd met dezelfde reclame naar buiten, heel herkenbaar, dit geeft naamsbekendheid en geeft vertrouwen.

Als je hier je antwoorden op hebt, ga dan kiezen wat voor reclame dan effectief is.
Voorbeelden:
- advertentie in plaatselijke kranten, of in vakbladen
- maak veel visitekaartjes en laat die zoveel mogelijk achter
- leg op je balie kleine kaartjes neer met een opsomming waar jullie goed in zijn met duidelijk telefoonnummer, adres en evt. website
- flyers kan ook, maar doe het wel gericht, anders is het zonde van het geld
- wat erg goed werkt, veel naamsbekendheid geeft is belettering van je auto. Werkt goed, het spreekt mensen aan.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de vraag is niet duidelijk genoeg waar gaat het over (vakgebied)?

Zzp is eigenlijk een 1manszaak ik heb nog nooit reclame gemaakt maar zorg wel dat er nooit slechte reclame komt en af en toe komt daar geld bij door service net zolang tot de klant tevreden is. dat vertel ik de klanten ook ik wil alleen maar tevreden klanten en die doen de mond tot mond reclame.

Zorg dat je in de buurt bent van potentieele klanten en doe je acquisitie, toon interesse zoek raak vlakken voor een gesprek en vertel daarna als het gesprek op gang is wat je doet en kan betekenen of dat hun iets voor je kunnen betekenen. gaat al 7jaar goed zo bij mij.
(inbraak en camera beveiligingen airco's en CV)

Zzp doe ik alleen als er echt geen werk is maar dat komt gelukkig bijna niet voor en ga je zzp werken doe het dan 1/2 of 2/3 en behoud je klanten al is het alleen al voor een bak koffie interesse tonen enz. dat is de beste reclame (scheelt wel inkomsten) maar daar vloeit meestal wel werk uit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op onderstaande website (bron) kun je los van informatie over online promotie ook handleidingen vinden over offline promotie zoals het gebruik maken van oude media.