Kan een stichting worden overgenomen door een "gewone" onderneming en zo ja waar gaat dan de "opbrengst" naar toe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een stichting wordt opgeheven worden de schulden betaald en de bezittingen te gelde gemaakt. Als er dan nog een positief saldo is gaat dit naar het "goede doel" waarvoor de stichting werd opgericht. Derhalve niet naar de bestuurders van de stichting.

Toegevoegd na 11 minuten:
Een stichting kan een onderneming hebben. Maar dan moet de winst van die onderneming naar het doel van de stichting gaan. Hij mag niet uitgekeerd worden aan de bestuurders.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Best logisch. Toch hartelijk dank!