Onder welke CAO val ik?

Bij mijn oude werkgever had ik een vast contract en viel ik onder CAO "a". De zaak is verkocht en personeel is meegegaan. Nieuwe werkgever werkt met CAO "b". Ik heb niks getekend tijdens of na de overgang. Kan de werkgever nu stellen dat ik onder CAO b val?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ingewikkelde materie waarover al veel geschreven is.

Als de overnemende werkgever ook al werknemers had voor wie een andere cao gold, dan geldt voor de 'overgenomen' hun oude cao, tot er een nieuwe komt die voor iedereen geldt bij die (nieuwe) werkgever.

Maar hier zijn uitzonderingen op mogelijk. Het ultieme antwoord is dus niet eenvoudig te geven.
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In feite is er geen antwoord gegeven, maar de beantwoorder geeft een antwoord waarmee ik verder kan.

Andere antwoorden (1)

De wergever zit bij een bepaald pensioenfonds. Meestal is dat per bedrijfstak geregeld maar niet altijd. De werkgever draagt pensioen af voor je bij dat pensioenfonds waar hij bij aangesloten is. Handig is jouw pensioenfonds te vragen alles over te hvelen naar je nieuwe pensioenfonds en meestal geven ze daar zonder morfen gehoor aan, dit om pensioenbreuk te voorkomen.