Hoe voorkom ik dat klanten mijn tijdschriften stelen?

Ik heb tijdschriften gekocht voor in mijn restaurant en afhaal, omdat klanten het erg waarderen. Maar sommige tijdschriften zijn duur en als er telkens een paar zijn die de leukste tijdschriften mee jatten dan moet ik ophouden tijdschriften op tafel te leggen.

Hoe kan ik de tijdschriften dus diefstal proef maken? Zijn hier speciale kettingen voor? Ik kan me herinneren dat ik er wel eens heb gezien bij een tandarts, maar ik weet de naam niet van zoiets.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
paulus811
9 jaar geleden
goeievraag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eens +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik gaf zelf altijd de tijdschriften die ik had gelezen aan de Chinees (die nu failliet is). Die lazen de klanten ook graag. Dat waren vrij nieuwe tijdschriften maar net oud genoeg om niet te stelen. Iets oudere tijdschriften zijn kennelijk niet zo gewild. Misschien kun jij ook tijdschriften van iemand krijgen.
Als ze dan toch gestolen worden ben je in ieder geval geen geld kwijt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een grote Brasserie heb ik een grote leestafel gezien met allerlei kranten. Deze zaten geklemd in het hart van de krant aan twee houten stokken, die dus vast aan elkaar zaten en een lengte hadden die niet in een normale tas paste. Het ei van Columbus! Heb alleen geen idee waar je zoiets moet zoeken/aanschaffen.
Misschien op de Horeca-beurs, die jaarlijks gehouden wordt [R'dam?] of vraag eens rond bij mensen die al lang meelopen/een bedrijf hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dat niet de krantenstok die hieronder besproken wordt?

Antwoorden (8)

Er zijn speciale kettingen voor. Ook zijn er speciale tijdschriften voor in cafetaria's etc.
Wat bij onze tandarts helpt is dat er op de tijdschriften staat dat ze niet meegenomen mogen worden. Als mensen er op gewezen worden dan blijken ze het toch minder vaak te doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou ook het tijdschrift kunnen klemmen in een krantenstok. Op die manier is het te groot geworden om zomaar in een tas te kunnen verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En deze zijn niet te ontklemmen? Ik zou het er gelijk vanaf halen, niet om mee te nemen, maar als ik het zou willen lezen. Ook kan nu de krantenstok ook nog gestolen worden. Iets van 60 cm past ook wel in een tas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt. Een krantenstok kan zo meegenomen worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En wat vreselijk onhandig en lelijk vind ik die dingen
Terug van (bijna) weggeweest: de krantenstok!
Je ziet 'm steeds vaker in de lobby van hotels, bij de leestafel in cafés en bij de ingang van restaurants:
de krantenstok (of krantenhanger)! Logisch, want de stok

houdt de krant netjes geordend en compleet,
laat de lezer gemakkelijk kiezen tussen meerdere kranten,
neemt eenmaal opgehangen nauwelijks ruimte in en
voorkomt een papieren puinhoop.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plak een sticker alarm erop wat ze ook in de winkels doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Dat werkt alleen als je ook een complete installatie aanschaft die erop reageert. Kan me niet voorstellen dat er detectiepoortjes zijn bij een afhaalrestaurant!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
NFC ;)
Ik zou een camera ophangen en een kosten baten analyse maken, als iemand voor 100 euro in de week verteert zou ik het tijdschriftenverlies op de koop toe nemen. Mensen die een koffie bestellen en er vervolgens met Vrij Nederland vandoor gaan kun je beter op hun gedrag aanspreken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan maak je met een perforator een gat in de bovenhoek en doe je daar zo een ringetje door die je vastmaakt aan een kettinkje wat je kan kopen bij de doe-het-zelf zaak. En die maak je vast aan een vast punt in de tafel/muur
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goeie! Helaas kan ik je geen duimpje geven.
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik ben bang dat het een wirwar van kettinkjes wordt. Toch moet ik niet al te luid beweren dat ik "er geen gat in zie", want ik heb ergens ver hier vandaan nog een geschikte stevige tweegats perforator staan, waar één pons niet meer stevig vast zit. De andere pons doet het nog goed, en die zware nu ééngats perforator zou zodoende mogelijk uitstekend van pas kunnen komen om één gat aan te brengen in ook wat dikkere tijdschriften (ik moet voorvoeld hebben dat er ooit zo'n soort probleem voor die oplossing kon komen!).
In mijn herinnering past daar wel een millimeter of acht papier tussen. Ik moet even op mijn herinnering afgaan, want hij staat hier gatverderrie wel 140 km vandaan. Ik was als documentation engineer een doorslaand succes!
Zet een bordje op tafel met een positieve tekst,bv.Na u kunnen anderen ook lezen.
of plak een sticker op het tijdschrift met uw logo/bedrijfsnaam,goed zichtbaar,mensen worden niet graag als dief gezien.leg op tafel(wellicht aan een touwtje)een paar potloden,zodat iemand die een link of iets anders wil onthouden niets hoeft los te scheuren/meenemen.potlood/bakje met papier om iets te noteren.misschien papiertje met bedrijfsnaam/logo=reclame.veel succes ermee.
9 jaar geleden
Hierbij enkele mogelijke oplossingen :
- je kan de kosten voor je magazines verlagen door "oudere" magazines aan te bieden. schrijf hiervoor naar krantenwinkels of uitgevers : zij hebben vaak overschotten. een "oud" magazine is vaak maar één maand oud en bv. met interieurtijdschriften etc is dat geen ramp. of misschien heb je vrienden/kennissen die geabonneerd zijn op een magazine en dit weggooien nadat ze het gelezen hebben?
- in de stad waar ik woon (Gent) is er een café waar je je schoen moet afgeven als je een bepaald bier besteld, zodat je niet met het glas gaat lopen. Ondertussen is dit een toeristische trekpleister geworden, en komt me er speciaal het bier drinken om zijn schoen te kunnen afgeven...
- in een ander café had men een leestafel geïnstalleerd. Daar hingen tijdschriften, kranten etc...;vast aan een ketting, kranten met krantenstok, tijdschriften in een harde kaft. Gezien het meestal alleen-komende klanten zijn die in een tijdschrift lezen, is een leestafel best te overwegen. Klanten gaven destijds aan dat ze het jammer vonden dat de leestafel (wegens plaatsgebrek) weg ging omdat ze vaak spontaan aan de babbel raakten aan die tafel.... en omdat het zo hip stond om daar te zitten lezen.
- laat het los. als de magazines weg zijn, zijn ze weg. Vervang ze niet. Als mensen dan naar magazines vragen zeg je dat ze gestolen worden. ZOnder rancune, gewoon als mededeling. Dit zal de sociale controle automatisch verhogen.