Kan ik als student mijn geld uitlenen aan derde?

Als dit mogelijk is, kan dit dan met bijvoorbeeld een eigen site?
Moet ik mij hiervoor ergens inschrijven o.i.d.?
Zijn er kosten die ik moet betalen?
Is dit verstandig om te doen? Ik heb een redelijk vermogen en wil graag in deze tijd geld verdienen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fisbel
9 jaar geleden
Wat wilt u precies? Geld steken in het (laten) opzetten van een site? En zo ja, hoe wilt u gaan verdienen door uw investering?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil graag geld uitlenen. Mensen betalen mij dan rente over een bepaalde periode. Om aan klanten te komen kan ik bijvoorbeeld zelf een website maken, zodat ik aan meer klanten kan komen. Is dit mogelijk?

Het beste antwoord

Geld uitlenen (en rente te ontvangen) aan vrienden en familie regel je het beste met een schuldbekentenis. Hierin spreek je af over welk bedrag het gaat, wanneer er betaald wordt en tegen welke rente.

Wil je dit aan onbekenden gaan doen dan val je in de categorie financiële dienstverleners. In dat geval heb je een vergunning nodig van De Nederlandsche Bank en een inschrijving bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM).