Hoe kun je protentiële klanten benaderen via goedkope huis-aan-huisverspreiding (zie toelichting)?

Ik breng momenteel elke 2 maande een nieuwe flyer uit en verspreid deze huis-aan-huis. Echter zijn er in mijn wijk veel mensen die een nee-ja-sticker of een nee-nee-sticker op hen brievenbus hebben. Uit ervaring op bijv. koninginnedag vorig jaar bleek dat mensen die wel een sticker hebben, maar dus niet van mij horen, uiteindelijk wel belangstelling hebben voor de massages die ik aanbiedt. Hebben jullie een idee hoe je toch deze doelgroep kunt bereiken en daarmee dus de stickers op de brievenbussen op een legale manier kunt omzeilen?

Toegevoegd na 45 seconden:
Ow ja, mijn flyers liggen inmiddels ook al bij diverse horeca-gelegenheden, zonnestudio's en kappers.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Naamsbekendheid.

Hoewel ik er zelf een hekel aan heb, zou je er aan kunnen denken om op grote parkeerplaatsen je flyers onder de ruitewissers van heel veel auto's te plaatsen.

In winkelcentra kun je flyers uitdelen. Ook op evenementen, rommelmarkten, alle plaatsen waar veel mensen komen. Schakel vrienden, kennissen ed. in om je te helpen.
Bij supermarkten en ook bij buurthuizen kun je gratis advertentiebriefjes ophangen.

Plaats je advertenties op Markplaats, MarktPlaza en andere gratis advertentie-sites.
Herhaal dat regelmatig.

Maak een website, of weblog - Blog. Er zijn genoeg mogelijkheden die gratis zijn. Zorg dat je naam en je aanbieding te vinden zijn door Google.

Succes. Want een initiatief als dit lijkt me toe te juichen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is nog eens goed advies! Niet een manier bedenken om de folder toch in die brievenbus te krijgen, maar potentiële klanten op een andere manier benaderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan liggen de meeste flyers ergens op de grond op de parkeerplaats en het winkelcentrum, lijkt me ook niet dé oplossing

Andere antwoorden (6)

Je kunt op die adressen aanbellen en vragen of ze jouw flyer toch willen bekijken. Trouwens, het zijn potentiële klanten, zonder die "r".
Zorg er wel voor dat je flyers in ieder geval foutloos gespeld zijn, want een foutieve spelling werkt averechts, en zal die potentiële klanten "afschrikken".
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad keurig aanbellen, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanbellen? Als ik niet zit te wachten op een folder (die sticker zit er niet voor niets) zit ik al helemaal niet te wachten op een folder plus opdringerige figuur aan mijn deur!
jc54
14 jaar geleden
@susyQ; De vraag was , hoe hij zich kan verkopen, niet of jij daar op zit te wachten. Ik neem aan, dat, als jij een massage nodig hebt, jij best zelf wel een masseur weet te vinden. Maar daar ging het in dit geval niet om;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar natuurlijk is de vraag juist wel of ik daarop zit te wachten. Want als ik er niet op zit te wachten, komt het neer op anti-reclame. Ik kan inderdaad wel een masseur vinden, en dan zal ik zorgvuldig *niet* een massage boeken bij die opdringerige kerel die me thuis lastigvalt.
jc54
14 jaar geleden
Lees ík het dan verkeerd? Volgens mijn interpretatie vraagt vragensteller hoe hij iemand kan benaderen die geen schriftelijke reclame wenst te ontvangen.
Mogelijk is geadresseerde zwaar dyslectisch en kan hij/zij reclamefolders/flyers niet lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@jc54: ben je nou niet een béétje aan het zoeken? De vraag is hoe je mensen benadert die een nee-neesticker op de brievenbus hebben. Denk je dat dat vooral mensen zijn die dyslectisch of iets dergelijks zijn, of toch vooral mensen die gewoon niet lastig gevallen willen worden met allemaal reclame?
jc54
14 jaar geleden
Beste SuzyQ, mijn interpretatie is, dat de ja/nee en nee/nee stikkers alleen aan geven, dat bewoners geen prijs stellen op schriftelijke reclame, dus drukwerk.
Eeen mondelinge mededeling valt daar niet onder.
En hiermee wil ik deze discussie graag sluiten, want dit heeft niet veel meer met de vragensteller te maken.
Misschien tot een volgende keer;-)
Heb zoiets vroeger ook gehad toen die stickers pas op de markt waren. Als je gewone massage's aanbied kun je er gerust eens een keer één in de bus gooien,zijn het andere massage's zou ik het niet doen en het by zonnestudio's etc en de gewone brievenbussen dus zonder stickers houden! Succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je kunt er niet gerust 1 keer 1 in de brievenbus gooien. Nee, betekend nee, dat geldt ook voor Een NEE-NEE sticker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar hebben wij wel eens heel gemene lol mee, die mensen die het ondanks de sticker toch gewoon in de bus gooien. Meestal met een telefoontje. "Goedemiddag, spreek ik met <...>? Ik heb van u een folder in de brievenbus gekregen." Pauze waarin de betreffende persoon helemaal blij en enthousiast is, zijn folder werkt blijkbaar! "Eerlijk gezegd verbaasde ik me er een beetje over." De verwarring zet in aan de andere kant van de lijn. Moet ik uitleggen wat in mijn folder staat? "Ik heb namelijk een NEE-NEE-sticker op mijn brievenbus. Was daar iets niet duidelijk aan?" Gestamel aan de andere kant. "Ik ben blij dat u het begrijpt, ik ga ervan uit dat dit nooit meer gebeurt. Een fijne dag nog." Moraal van het verhaal: nee betekent absoluut nee. Als je bij mij toch je rotzooi naar binnen gooit, krijg je in het beste geval een boycot en in het slechtste geval een boycot én een telefonisch lesje in manieren.
Plaats een advertentie in een huis aan huis krant .
En een advertentie bij de supermarkten .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit antwoord had ik ook in gedachten +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik weet niet wat het kost bij een lokaal krantje !
Maar die kosten heb je ook zo weer terug met die extra klanten die je erbij krijgt .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
200 euro lijkt mij overdreven in een huis aan huis blad .En die prijs van 12 euro die moet omhoog omdat de mensen nu gaan denken 12euro dat kan niet wat zijn .
ik wil wel een website maken stuur even een berichtje of je dat wilt. Op een folder kan je niet zo veel zetten een website alles maar laat gewoon maar even horen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Respect:
gooi geen flyer in de bus met NEE-NEE
bel niet aan
maak een website

Geloof niet, dat mensen op jouw 'service' zitten te wachten. Met de benadering kweek je alleen maar afkeer. Ik zelf zou de deur voor je gezicht dichtslaan of mijn hond op je loslaten. Nee = Nee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat flyers niet of nauwelijks werken, tenzij je bij het overhandigen een gesprek met de potentiële klant aangaat. Een gesprek blijf beter hangen en de kans dat ze contact opnemen is iets groter.

Waarom geef je geen workshop? Huur een keer in de maand een lokaaltje op een school en geef een lezing of workshops. Dat heeft veel meer effect omdat mensen direct kunnen ervaren wat je doet en ze hebben je persoonlijk gezien en gesproken.