In iets waar JIJ goed in bent. Enne.. als ook een goede ondernemer bent.

Toegevoegd na 1 minuut:
En kunt hier testen of je een ondernemersgeest hebt: http://www.kvk.nl/bedrijf_starten/orientatie/ondernemen_iets_voor_u/doe_een_ondernemerstest/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinterklaas en Zwarte piet verhuurbedrijf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt niet uit wat je start, als het maar een onderscheidend kenmerk heeft. iets wat een ander nog niet heeft bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou ik dat hier zetten, in plaats van zelf het idee te gebruiken? Ik ben nu 19 en heb als young entrepreneur een klein vermogen van €18.000 opgebouwd. Als je een goed idee hebt moet je dat uitwerken, en erin investeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin met je passie. Waar krijg je energie van? Welk product vind je geweldig en welk soort werk vind je leuk om te doen?

Als het goed is, ontstaat dan een lijstje met opties, die je kunt toetsen door je af te vragen of:
- je idee zich onderscheidt van anderen
- je idee ook echt geld kan opleveren
- hoeveel concurrentie er is en wat die goed of fout doet
- je de vaardigheden en kennis hebt om met dit idee aan de slag te gaan
- de consument op jouw bedrijf/product zit te wachten

Maak dus een SWOT Analyse van al je ideeën, waarin je de sterkten en zwakten van je product omschrijft en waar je de kansen en bedreigingen in kaart brengt. Beoordeel daarna of jouw product onderscheidend is en wat jouw kernbelofte aan de klant kan zijn: welk probleem bij de klant lost jouw product op?

En een ander hamvraag voor jezelf: waarom wil je dit met een eigen bedrijf doen? Wat is jouw motivatie om als ondernemer te gaan starten? Die motivatie moet namelijk uit jezelf voortkomen, wil je het volhouden ...