Welke vragen zou je aan een makelaar in Spanje stellen als je daar interesse hebt in het kopen van een huis dat je op het oog hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Prijs-ontwikkeling van de huizenverkoop afgelopen 10 jaar

Verkoopmogelijkheden als je weer van je huis afwilt

Bestemmingsplan omgeving huis

Evt aankoopmogelijkheden belendend land

Regels mbt (ver)bouwen aan je huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alle vragen die je ook in Nederland zou stellen, plus:

- Hoe ontwikkelt de bevolking zich in het plaatsje waar het huis staat?

Er zijn namelijk dorpen op het platteland die helemaal leeglopen. Of gebieden die flink ontvolken, waarbij alleen ouderen achterblijven.

Dat heeft gevolgen voor de kans om je huis nog ooit te verkopen.

Ik denk overigens niet dat je van de makelaar het meest objectieve antwoord op deze vraag zult krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ik een vergunning voor evt.verbouwing moet aanvragen. In de ene plaats is dit nl.by de burgemeester,de andere plaats bij het bestuur van de provincie. Hetzelfde voor de grond by het huis als je in spanje je grond als agrarische bestemming gebruikt maar je wilt overgaan tot n tuin met planten en bloemen moet dit aangevraagd worden (word meestal afgewezen) dus zint eer ge begint
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 'verkopende' makelaar stel je geen vragen! Je meldt hem alleen dat jouw makelaar contact met hem opneemt m.b.t. vragen/onderhandelingen. Da's de meest veilige en vaak ook voordeligste manier....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraag eerst iets wat je al weet.Dan merk je meteen hoe "eerlijk" hij is . Voor de rest heeft het geen zin om iets te vragen ,omdat hij maar EEN doel heeft en dat is het huis verkopen .AL zijn antwoorden hebben tot doel het huis met zo min mogelijk werk te verkopen. Ga voor vragen naar de buren. Als ze je aardig vinden geven ze de juiste antwoorden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
¿Cuánto cuesta, señor?