Hoe kan ik geld laten storten op mijn rekening zonder dat iemand weet dat het mijn rekening is?

Ik wil producten gaan verkopen via social media, alleen loop ik tegen een probleem aan; de betaal methode. Bank overschrijving is erg populair alleen weet iedereen dan gelijk mijn voor + achternaam en kunnen ze dus al mijn gegevens achterhalen en is mijn privacy weg. Is er een mogelijkheid om anoniem te blijven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.6K
SimonV
9 jaar geleden
Maak een PayPal-account aan en gebruik een e-mailadres waar niet je naam in zit.
SimonV
9 jaar geleden
Het is overigens de vraag of mensen zomaar geld overmaken naar een rekening van iemand waarvan ze verder geen adres en/of telefoonnummer hebben. Zo worden er veel mensen bij Marktplaats opgelicht...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet IEDEREEN weet dan jouw naam, alleen degene die zijn eigen naam en adres al aan jou heeft doorgegeven, want anders kun je het artikel niet naar hem/haar sturen.
Ik zou zelf overigens nooit zaken willen doen met een aanbieder die anoniem wenst te blijven. Oplichting ligt dan voor de hand.
Ivana
9 jaar geleden
Schimmig! Ik zou nooit zaken met je doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Al je privé gegevens achterhalen als consument kan maar niet zomaar tenzij je hetzelf op Internet plaatst. Als ik iets bestel ga ik dat echt niet opzoeken. Maar ik zou wel weten bij wie ik wat bestel als er wat mis gaat. Ik ga geen "zaken" doen met een anoniem persoon.

Antwoorden (2)

Misschien middel paypal (of afterpay oid)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan via PayPal of diverse "tussenrekeningen": services waarbij het geld wordt vastgehouden totdat de andere het product heeft ontvangen. Dit soort services richten zich speciaal op internetaankopen via Marktplaats e.d. (Zo een paar die ik vind als eerste hits bij google: PayDutch, SafeDeal, Hipay, CheckPay, etc.)

Maar: zeker die laatste opties zijn vooral bedoeld voor particulieren. Als jij zakelijk gaat werken, zul je toch wat meer openheid moeten geven wil je betrouwbaar overkomen bij je klanten. Ik kan nog begrijpen dat je dat misschien niet onder je privé adres en -rekening wilt doen, maar klanten zullen toch in elk geval je naam willen weten. Ik zou nooit zaken doen met iemand van wie ik niet eens een naam weet, of dat nu een privépersoon is die via Marktplaats iets verkoopt, of iemand met een eenmanszaak.

Als je toch zakelijk bezig gaat, dus het doel hebt om winst te maken, dan ben je verplicht je in te schrijven bij de Kamer van Koophandel. Zo'n inschrijving is bij de meeste banken een voorwaarde voor het openen van een zakelijke rekening. Als je zo'n rekening opent, kun je de rekening op naam van je bedrijf zetten, en houd je meteen je bedrijfsadministratie gescheiden van je privézaken. Uiteindelijk is dan via je KVK-inschrijving minimaal te vinden op welk adres je bedrijf staat ingeschreven en in elk geval bij de bank moet bekend zijn wie vertegenwoordiger is van de zakelijke rekening, maar zo hoeven je klanten niet jouw privé rekening nummer te hebben en kom je bovendien veel betrouwbaarder over dan wanneer je via PayPal of andere internetbetaalsystemen gaat werken.