Moet ik als zzp'er btw rekenen over werkzaamheden als docent bij HOVO (Hoger Onderwijs Voor Ouderen)?

HOVO opleidingen worden al tientalle jaren aan elke Nederlandse universiteit gegeven. HOVO is een onderdeel van de Uni maar deelnemers zijn geen studenten maar gewoon mensen (meest ouderen) die tegen betaling een interessante cursus volgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het onderwijs is vrijgesteld van BTW. Dat geldt ook voor het onderwijs dat u geeft aan het HOVO. Voor de zekerheid kunt u dit nog navragen bij de Belastingtelefoon: 0800 - 0543.