Is vervroegde BTW-aangifte mogelijk? Dit ivm 3,5 mnd reis vanaf half juni. Het 2e belastingkwartaal is pas 30 juni afgerond.

het wordt voor mij lastig onderweg aangifte te doen..

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Ja hoor, je mag je aangifte eerder doen dan op het einde van het kwartaal. Je kan er dan voor kiezen om een deel van het tijdvak 'fictief' te doen en eventuele correcties (suppleties) achteraf in te dienen.
Fictief kun je dan een schatting maken van de nog af te dragen btw minus de verwachte betaalde btw.
Belangrijk is dat je btw aangifte in ieder geval tijdig is gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank voor de reacties! goed om te weten.. mijn accountant gaf een ander antwoord, maar ik ben blij dat ik zelf de controle kan houden.. Groeten Martine

Andere antwoorden (1)

Ik heb ook wel eens aangifte gedaan voordat het kwartaal officieel afgesloten was. Je weet zelf of je al je facturen verwerkt hebt en dan kun je gewoon alvast aangifte doen. En als er per ongeluk nog een kleintje achterna komt, kun je altijd nog achteraf een suppletie aangifte doen. Kortom, verwerk zo mogelijk alles van dat kwartaal en dien alvast in.