Hoe hoog is de huur voor een drink/eetkraam op een festival?

Ik moet voor school een ondernemingsplan opstellen, en ik en mijn partner zouden het interessant vinden dit over een festival-gerelateerd onderwerp te doen. We kwamen al gauw bij de vele eettentjes die op festivals staan. Hoe veel winst maken zij? Denk dan aan de verkoop van bijvoorbeeld pannekoeken. Het enige bezwaar hier voor is dat wij tot nu toe niet hebben kunnen vinden wat de huur is om het volle festival eten of drinken te verkopen vanuit een kraam. Hoe komen we hier achter? Voor welk festival maakt niet uit, en als er makkelijkere/andere ideeën zijn, horen we die ook graag!

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (1)

Vaak is het in zulke gevallen andersom geregeld: De ondernemers met hun eettentje moet juist betalen om op jou terrein te mogen staan. Sta geld of staangeld wordt dit genoemd. Deze bedragen kunnen op grote festivals buitengewoon hoog zijn. De uitbater die met zijn eettentje komt opdraven kan gegarandeerd rekenen op een leuke omzet, zeker als zij de enige uitbater op het terrein zijn.

Als ik jou was zou ik eens gaan uitzoeken wat 'normale' bedragen zijn die organisatoren van dergelijke festivals vragen. Schrik niet want ik denk dat het grote bedragen zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het kan ook zijn dat de organisatoren een percentage van de omzet willen. Misschien is dit voor het ondernemingsplan makkelijker, dan hoef je alleen maar na te gaan wat +/- de omzet van het eettentje zal zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lees de vraag noU nog eens ...