Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de consumenten weer meer gaan besteden?

Iedereen wacht op iedereen met kopen, iedereen is bang.
Hoe zorgen we ervoor dat de consumenten weer positiver worden en geld uitgeven. Het schijnt met het gevoel te maken te hebben en winst van Oranje zou kunnen helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Door ze niet banger te maken dat die crisis nu zo erg is.

De gehele crisis is gebaseerd op angst. Natuurlijk omdat bedrijven misstappen hebben gemaakt. Maar juist de beurshandelaren kopen niet meer vanwege de grote angst.
Als de beurs in crisis is en volop angst uitstraalt, dan wordt het bedrijfsleven bang, want hun waarde gaat in rook op alleen maar vanwege de menselijke angst. Als het bedrijfsleven bang is, is daarmee ook weer de werknemers en daarmee weer de gezinnen bang.

Iedereen is bang en angst neemt iedereen mee in zijn grip.

Angst is de grote boosdoener en een mens eigen gemaakt probleem.
Waarmee ook de waarde die de mens aan geld geeft meetelt. Want het verlies van geld geeft de grootste angst.

De mens is emotioneel zwak als het om de zelfgemaakte crisis gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mensen zullen meer gaan besteden als ze weer meer te besteden hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat nou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij heb je geen min gehad, maar het is niet waar. Als mensen denken dat prijzen omlaag gaan, of dat de toekomst onzeker is en ze dan hun geld nodig hebben zullen ze ook als ze meer te besteden hebben dat niet doen.
Door positieve nieuwsgeving.
De hele crisis werkt zo.. wordt er meer positief geschreven, dan zijn de reacties daarop ook veelal positief voor ons allemaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de mensen kopen niks meer omdat ze alles al hebben. wil je dat de mensen weer gaan besteden dan moet je dus hun bezittingen afnemen. maar waarom? waarom zouden we nog meer moeten besteden??