Hoe start ik een webshop?

Ok, ik heb dus een aantal computer gebouwd, en ik wil die graag op internet gaan verkopen. Kan ik gewoon een website opzetten of moet ik dingen gaan doen met de kamer van koophandel of belasting ofzo? En maakt het uit dat ik minderjarig ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Www.starteenwinkel.nl en als je dat teveel moeite vind probeer forums(. Wel foruma die over computers gaat) of marktplaats.nl is ook erg handig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik weet hoe ik websites moet bouwen en ik wil me niet aan restricties houden of meer betalen ofzo. Ik vraag me gewoon af of ik zomaar een webshop op mag zetten
Gewoon op marktplaats zetten zou ik zeggen en dan regelmatig je naam wijzigen voor de belasting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhh, wat je nou doet is het advies geven om de belastingdienst te ontduiken. Niet direct het gewenste advies aan een minderjarige;-) Was volgens mij ook niet de vraag van Rajiv. Een trouwens naam wijzigen op Marktplaats slaat ook nergens op, omdat je als particulier nauwelijks info hoeft te verstrekken als verkoper.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje flauw paca. Die jongen wil zelfgemaakte computers gaan verkopen. Om te weten of dat lukt kan hij toch leuk op marktplaats beginnen. Laat hem nou eens 10 computers per jaar op marktplaats verkopen, dan heeft het toch geen zin om je in te laten schrijven bij de KvK, een BTW nummer aanvragen etc. Trouwens een minderjarige kan dat niet eens zelfstandig. Ik denk dat je ook de vraag een beetje moet inschatten.
Nee, afgezien van alle andere antwoorden kun je dat niet. Als je een webshop wilt starten ben je verplicht aangesloten te zijn bij de KvK. Als ondernemer moet je altijd 18+ zijn. In de tussentijd kun je misschien beter je pc's op marktplaats zetten. Tip; Zet een pc op marktplaats die je nog níet gemaakt hebt. Stel er eentje op papier samen met alle onderdelen, maak je prijs en maak deze pas als iemand je pc wilt kopen. Hierdoor voorkom je het feit dat je handenvol geld aan het uitgeven bent en het wordt niet verkocht.