ik ben bezig met een jaarrekening, ik krijg bij de revieuw te staan "hoe gewaardeerd" wat bedoelen ze?

bij de revieuw staat er hoe gewaardeerd? bij de kortlopende schulden en vorderingen en voorzieningen. Wat bedoelen ze met gewaardeerd?? Ik moet er namelijk bij zetten hoe gewaardeerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

In de r e v i e w bedoelt men met "Hoe gewaardeerd"Hoe de betreffende posten zijn gewaardeerd in de balans ten opzichte van de nominale waarde of op nominale waarde.
Bij vorderingen is een voorziening mogelijk voor oninbaarheid, dus een lager waard i.v.m. het risico van oninbaarheid. Daarbij kunnen de vorderingen individueel (af)gewaardeerd zijn of op basis van ouderdom.
Bij voorzieningen moet blijken waar de voorziening voor is en hoe hij bekend is en wat er met betalingen en risico's gebeurt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk meer het feit hoe posten gewaardeerd zijn. Zijn de posten in de jaarrekening op historische kosten gewaardeerd of op actuele waarde? Waarderingsgrondslagen in de jaarrekening zijn zeer specifiek. Voor nader uitleg zoek verder op het internet of vraag een accountant.